moscard tigre

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Manolo
Member
Entrades: 140
Membre des de: dc. gen. 23, 2008 7:52 pm

moscard tigre

Entrada Autor: Manolo »

Bones,

ahir mentre estàvem aturats aprop del Hospital Joan March, a Bunyola, vam començar a notar les picades d'algun animal. Me miro les cames i veig un moscard, més petit dels "habituals" ben negre i amb punts/retxes blanques, després un altre, després un altre...total, en tenc dos morts per si algú ho vol comprovar, però jo diria que son moscards tigre...i n'hi havia bastants. Això era una vegada agafes el desvio a la dreta des de la carretera de Sóller, direcció cap el hospital, un poc després de les vies del tren.

salut

Manolo
Avatar de l’usuari
Manolo
Member
Entrades: 140
Membre des de: dc. gen. 23, 2008 7:52 pm

Entrada Autor: Manolo »

Hola de nou,

el Dr Miranda de la UIB me confirma que son moscards tigre (Aedes albopictus) i me demana que per favor li facem arribar totes les cites d'aquesta espècie ja que estan fent el seguiment. A la direcció de baix podeu trobar informació sobre l'espècie i veure un video d'un moscard d'aquest alimentant-se, així com telèfons i direccions on enviar les vostres cites.

http://zoologiauib.blogspot.com.es/

salut

Manolo
Avatar de l’usuari
Ivan Ramos
Member
Entrades: 36
Membre des de: dj. gen. 10, 2008 4:03 pm

Entrada Autor: Ivan Ramos »

Dilluns que ve tendrà lloc una conferència sobre el moscard tigre (Aedes albopictus) al Club Diario de Mallorca.

Vos pos les dades:


Títol: El moscard tigre a Mallorca. Primeres passes i estratègies de control.
Dia: Dilluns dia 15/10/2012
Hora: 19:00 hores
Lloc: Club Diario de Mallorca (C/ Puerto Rico, 15 07006 Palma de Mallorca)
Presenta: Neus Lliteras (Directora General de Medi Natural, Eduació Ambiental i Canvi Climàtic)
Ponents: Dr. Miguel Á. Miranda (Professor TEU UIB Laboratori Zoologia)
Eduard Marquès (Cap del Servei de Control de Mosquits de la Badia de Roses i del Baix Ter, Girona)

Esper que sigui del vostre interès.

Ivan
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Bon dia.

Fa uns dies uns amics d'Alcúdia em feren arribar aquesta fotografia, demanant-me si podria ser un moscard tigre

https://pvicenssiquier.files.wordpress. ... -copia.jpg

Què en penseu...? Jo no ho tinc clar...

També l'enviaré a la UIB.

Pere
Avatar de l’usuari
Martin Honey
Member
Entrades: 43
Membre des de: dv. jul. 22, 2011 10:21 pm

Entrada Autor: Martin Honey »

Hola Pere

En la mesura que puc dir això no és un moscard tigre, però he demanat un expert al Museu.
És una mosca no mossegar (Chironomidae)

Martin
Martin Honey l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. maig 04, 2015 10:54 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Gràcies, Martin. El Dr. M.A. Miranda, de la UIB, també ha respost en la mateixa direcció.

Una abraçada...!
Respon