pao de nit xines

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

pao de nit xines

Entrada Autor: biel servera »

Bones,
ahir a Pollença (Can Joanot, aprop del pont roma), vaig trobar una Antheraea pernyi.
Pel que he llegit se'n van trobant de tant en tant. No se fins a quin punt es comuna, jo no l'havia vist mai. Una passada.
Es un mascle aixo?
Salut

Imatge
Avatar de l’usuari
Paratge Serra Tramuntana
Member
Entrades: 62
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 7:03 am
Contacta:

Entrada Autor: Paratge Serra Tramuntana »

Bones Biel.

De les dades que tinc compliades, la més primarenca correspon a una cita de dia 20-3-1999 i una altra de dia 20-3-2005. La primera a Pollença i la segona a Escorca.

Així que la teva cita és de les més primerenques. Molt probablment s'hagi acostat tant a la zona urbanitzada per la claror, ja que els hi atreu molt, com ocorre amb moltes papallones nocturnes.

La veritat és que és una espècie que es coneix quan es va introduir però gairebé no hi ha cites publicades. Enguany sortirà un article a SHILAP Revista de Lepidopterlogia, un article sobre Antheraea pernyi a Mallorca, en el que compilam un total de 18 citacions entre 1948 i 2012, als municipis sobretot del nord de Mallorca.

Si no et sap greu recolliré les dades de la teva cita per la base de dades de l'espècie.

En relació a si és un mascle a una femella. És un mascle. Generalment solen començar primer a tenir activitat els mascles i llavors compareixen les femelles. Així quan surten les femelles els mascles ja estàn a tope, jajaja.

Bé no sé si t'han servit les meves explicacions.

En qualsevol cas, si tens cap dubte pots enviar-me un correu electrònic personal.

Una aferrada

Samuel
Avatar de l’usuari
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

Entrada Autor: biel servera »

Benissim, gracies.
Evidentment que pots agafar la informacio de la cita.
I parla amb en Biel Perello que per lo vist en te una altra del Port de Pollença.

Tanta sort que les feromones de les nostres petites orquidies no deuen funcionar amb les mateixes feromones que si no les rebenten! :-)

Salut
Avatar de l’usuari
toni rabassa
New member
Entrades: 7
Membre des de: dl. març 04, 2013 4:18 pm

Entrada Autor: toni rabassa »

Si interessa, també de Pollença, una cita del 27-03-2009. Salutacions
Imatge
Avatar de l’usuari
Paratge Serra Tramuntana
Member
Entrades: 62
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 7:03 am
Contacta:

Entrada Autor: Paratge Serra Tramuntana »

Bones Toni,
Doncs si que m'interessa la cita. Pots concretar una mica més la localització.
Bé ja dius coses. Per cert tens cap altra imatge, sobretot de la part anterior de l'animal. Intueixo que és un mascle però m'agradaria comprovar-ho.
Una aferrada
Sam
Avatar de l’usuari
toni rabassa
New member
Entrades: 7
Membre des de: dl. març 04, 2013 4:18 pm

Entrada Autor: toni rabassa »

Hola Samuel. A la zona de l'horta de can Mas, cap a Ternelles, a prop del torrent. (Fora del límit del paratge natural, a poc més de 300m.) Adjunt les fotos que demanes a veure si serveixen. Salutacions.
Toni.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Martin Honey
Member
Entrades: 43
Membre des de: dv. jul. 22, 2011 10:21 pm

Entrada Autor: Martin Honey »

Hola Biel

Yo tuve uno a la trampa de llum en Binifaldó el miércoles 13.4.2013

Mucha suerte

Martin
Respon