més serps

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

més serps

Entrada Autor: pepsunyer »

Dissabte vaig veure una serp blanca (Elaphe scalaris) adulta a Sineu, inconfusible per les dues línies negres dorsals (això de blanca no sé a que ve, perquè el fons era verd oliva clar).
El pagès me va contar una curiosa historia de mossegades de serp als braguers de les ovelles a una finca de Sant Joan, que obliga a sacrificar-les perquè ja no fan més llet!?
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
Joan Carles Palerm
Member
Entrades: 93
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 12:14 am

Entrada Autor: Joan Carles Palerm »

Hola Pep.
El que és molt curiós és que aquesta llegenda de les serps que xuclen llet de vaques, ovelles o cabres està molt i molt estesa . No deixa de ser una llegenda urbana i basta cercar al google per trobar que se'n parlar per tot el mon. Fins i tot es diu que ho fa amb dones i al mateix temps li posen la cua a la boca als bebes perquè no plorin!

un exemple http://www.elojodedarwin.com/naturaleza ... erpientes/
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola a tots i a totes.

Avui a Son Siurana, entre Sa Pobla i Alcúdia, una serp blanca Elaphe scalaris adulta de més d'un metre (més aprop de metre vint que de metre deu) m'ha passat per davant pel camí de terra i s'ha amagat dins els forats d'una paret.

M'ha impressionat la seva velocitat i potència...

Pere
Pere Vicens l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. maig 30, 2015 1:28 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Toni Muñoz
Member
Entrades: 362
Membre des de: dt. des. 11, 2007 8:50 pm

Entrada Autor: Toni Muñoz »

Sembla que aquesta espècie s'està estenent ràpidament a Mallorca. Fa 20 dies m'arribà una observació a Artà, perifèria del poble.

Salut

Toni
Respon