Sargantana de la Serra

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 669
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Sargantana de la Serra

Entrada Autor: Joan Vicenç »

No és la primera vegada que he cregut observar una sargantana per la Serra. Com que no ho vaig poder constatar i confirmar no en vaig dir res. Ahir però em va passar dues vegades i la segona em va semblar, en un temps brevíssim, veure una sargantana verda, prima, petita, potser uns deu cms. Va ser molt poc temps, torn repetir i de manera sobtada. Vaig aixecar les pedres on s'havia amagada i no vaig veure res. Vaig pensar que si hagués estat un dragó l'hauria destapat. Imagin que hi deuen haver més observacions com aquesta al respecte. El lloc és per la zona central no litoral de la Serra a uns vuit-cents-nou-cents mtes.

M'agradaria que si sabeu d'experiències semblants ho digueu. Gràcies.
Avatar de l’usuari
Damià Jaume
Member
Entrades: 136
Membre des de: dt. maig 06, 2008 7:36 pm

Entrada Autor: Damià Jaume »

Joan Vicenç,

Em comenta un company de feina que en va veure una fa uns 10 dies pel Galatzò. Amb la part basal de la coa blava. Caldrà investigar si es tracta de P. lilfordi o un altre espècie introduïda.

Saludos,
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola Joan i Damià, hola a tots i totes.

Des de fa anys (almenys des del 2002) hi ha un nucli de Psamodromus algirus a la zona central de la costa de Llevant, més o menys des de Portocristo fins Portocolom... També hi va haver presència d'aquesta espècie a Pollença durant els anys 80 i 90...

I tinc coneguts que afirmen haver vist sargantanes per la zona de Coves Blanques, vora Cala Sant Vicenç, i per la zona de l'ermita de Betlem, a Artà...

Caldrà badar els ulls...

Pere
Avatar de l’usuari
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Entrada Autor: Rafel Mas »

Hola a tots,
Joan V, mira quina foto he vist per Facebook:

Imatge

O aquest personatge "OrientPueblodelaTramuntana" ha posat una foto no feta a Orient...o està feta a orient i no és
un dragó!

Algú s'atreveix a identificar-ne l'espècie? Sembla tenir la coa ben llarga...

salut!
Rafel Mas l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. ago. 05, 2013 12:40 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Rafel,
Es una foto robada de Fotonatura i de Flickr, feta a Cadiz per Andres Dominguez
http://www.flickr.com/photos/cajamedite ... 794360818/
Vaja pakaros els de la pagina d'Orient
Salut
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 669
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

La veritat és que tenc dubtes molt seriosos quan a la possibilitat que el que vaig mig veure fos una sargantana. Li he donat voltes i voltes, també físicament pel lloc, i pens que allò que a vegades he vist no deu ser més que qualque dragó despistat. No me'n pened d'haver-ho penjat, ja que fa anys que pens el mateix, el dubte de que allò que descompareix amb la velocitat d'una sargantana esquiva, ho pogués en realitat ser.

És curiós, no obstant, que puc caminar hores sobre les roques de Tossals o del Maçanella, per exemple, i en tot el recorregut només de manera molt puntual i esporàdica se'm presenta la presència indefinida d'aquest rèptil que no em dona temps d'identificar.

A darreries del mes passat, en plena muntanya calorosa, vaig posar un poc de confitura d'albercoc sobre unes quantes pedres, proper al lloc on se'm va presentar la darrera vegada. Vaig estar unes tres hores observant d'enfora si qualcú es dignava a tastar-la. Res de res, ni abelles i mosques hi anaren! Feia massa calor!

Així és que el tema que vaig encetar hauria d'anar acabat d'un gran interrogant: ?

També crec que hi ha moltes coses per descobrir encara a la Serra. La nostra Serra de Tramuntana.

Gràcies.
Respon