Nymphalis antiopa

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Nymphalis antiopa

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola a tots i a totes.

Dimarts horabaixa (dia 22 d'aquest mes) vaig poder observar, bocabadat, un exemplar d'aquesta espècie de papallona volant per la zona de Ses Sitjoles (entre Campos i Sa Ràpita).

A Mallorca l'anomenen papallona dels polls però per la zona on la vaig veure (els horts i les marines de la zona sud de Campos) no n'hi ha de polls.

Vull comentar que és grossa i prou cridanera: de coloració fosca amb reflexes metàl.lics vermellosos i avellutats, amb una destacada franja groga (de color llimona) gruixuda a la vorera de les ales.

Pere
Avatar de l’usuari
Martin Honey
Member
Entrades: 43
Membre des de: dv. jul. 22, 2011 10:21 pm

Entrada Autor: Martin Honey »

Hola Pere

Una observació molt interessant

Martin
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola Martin...!

Si... al principi vaig pensar que era una Charaxes jasius, més habitual en alguns indrets de Mallorca, però la coloració fosca de la part inferior les ales era completament diferent... i era lleugerament més petita...

De tota manera, és una mica tard... no...? La majoria de les publicacions consultades posen que aquesta espècie migra al juliol, agost i setembre... i quasi estem al novembre...

Gràcies i una abraçada...!!

Pere
Avatar de l’usuari
Matilde
Member
Entrades: 47
Membre des de: dl. març 16, 2009 6:11 pm

Entrada Autor: Matilde »

Hola Pere!
És sorprenent la teva cita i com diu Martin, molt interessant.
Jo no estic segura, però el diumenge dia 27 d'octubre per Bunyola a una zona plana de cultiu d'oliveres i ametllers, també em va parèixer veure'n una!
Vaig pensar, per la mida i el color, que era una Charaxes jasius, clar que va passar volant bastant ràpida i no em va donar temps a afinar....
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Aquesta espècie està citada i confirmada de Mallorca. Enguany, degut a les condicions ambientals favorables, es veuen espècies poc freqüents. La setmana passada vaig veure dues Danaus chrysippus. En quant a la Nymphalis antiopa jo només l'he vista als jardins de la casa de Robert Graves a Deià.
Poden ser exemplars migradors o que han nascut aquí.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
toni soler
Member
Entrades: 227
Membre des de: dj. set. 17, 2009 1:03 pm

Entrada Autor: toni soler »

Bones.

Avui a les 15:00 hores , a la cruilla dels camins de Son Pillo i Ca´n Estades (Calvià), 1 Ex. Danaus crhysippus a una zona de cultiu d´ametllers i fruitals i un torrent a 50 metres.


Salut.
Respon