Eliomys dispersor de Phillyrea angustifolia

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Eliomys dispersor de Phillyrea angustifolia

Entrada Autor: pepsunyer »

La setmana passada revisant caixes-niu a Son Real vaig trobar aquesta
Imatge
amb excrements de rata cellarda Eliomys quercinus contenint llavors crec que d'aladern Phillyrea angustifolia en perfecte estat per germinar. O sigui que Eliomys és un dispersor legítim de la planta.
No conec referències al respecte; per mi va ser una sorpresa ja que sembla que un rossegador ho ha de capolar tot!

Imatge

Les llavors separades
Imatge
pepsunyer l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. des. 16, 2014 12:18 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

No sé perquè no surten les imatges, crec que ho he fet com altres vegades. Potser ha canviat alguna cosa en el flick. Algú em pot donar una indicació?
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Pep, jo he provat de copiar sa ruta de s'enllaç i a obrir-lo a un navegador i he pogut veure ses tres fotos.

Sembla increible que un rosegador s'envii ses llavors senceres, però ses teves fotos són una prova inquestionable.

Salut!
Joan Bibiloni l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. des. 14, 2014 11:17 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Bones Pep,
Les fotos no surten perque l'enllaç no es a la foto (com fa en Juanjo a les seves, que tambe es Flickr) si no que es a l'expossició de diapositives o com se digui, vull dir que l'enllaç a la foto hauria d'acabar amb nom.jpg i no així com acaba el teu.

No em demanis com es fa per treure la foto en Flickr perque no l'utilitzo, però ja et dic, has de posar l'enllaç a la foto i no a l'album on surt la foto.

Salut
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

Gràcies Pep, arreglat!
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Respon