Medusas

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Juan J. Bazán
Member
Entrades: 1121
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:45 pm
Ubicació: Son Rapinya (Palma)

Medusas

Entrada Autor: Juan J. Bazán »

Me voy a estrenar en esto del forumfauna con ese simpatico animalillo: la medusa.
Si los patos comiesen medusas, los del Port d'Andratx se habrían puesto el domingo las botas. Menuda plaga, llegaban hasta el fondo del Saluet, y no remontan el torrente porque no saben andar, que si no...
Aquí van unas fotos.
Saludos.
Juanjo.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
No hay nada en lo que las aves difieran más de los humanos que en la forma en la que pueden construir, y dejar el paisaje tal como estaba antes. Robert Lynd.
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Otra vez Pelagia noctiluca. Avanzada en Andratx por la alta temperatura, contaminación...

De totes maneres aquests dies han aparescut també barquetes (Velella velella) que no són realment grumers. Són de color blau i poden recobrir platges senceres de milers d'individus.

Sabeu per què a Mallorca lis deim grumers?
Idò perque tenim un verb que és "embromar" i que significa tenir una cosa taponada per moc ("tenc es nas embromat"). Doncs bé, antigament els pescadors (que feien les xarxes ells mateixos) se cagaven en tot quan treien les xarxes embromades, plenes de moc i a més a més urticant.
Qui les embromava? el bromer o brumer. Amb el temps i per simple comoditat fonètica la B es tornà una G donant lloc a grumer.
A algunes zones conserven la B però en canvi han canviat la paraula i li diuen "born" o "bonn".
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Samuel Pinya
Member
Entrades: 211
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:12 pm
Ubicació: AEN

Entrada Autor: Samuel Pinya »

Ahir en Xavier i jo a la platja de s'Amarador (PN Mondragó) trobarem alguns exemplars de Pelagia noctiluca i si no vaig errat també qualque exemplar de Rhizostoma pulmo.

Hi havia dos corbs marins i de igual forma que els ànecs, tampoc li feien massa cas als grumers.

Una aferrada

Sam
Samuel Pinya l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. abr. 23, 2008 8:25 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Respon