Suncus o Crocidura?

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Suncus o Crocidura?

Entrada Autor: Cati »

Bones
Pens que es tracta d'una Crocidura. Trobat ahir mort a s'Albufereta de Mallorca. Fa un total de 8 cm. 5 cm de cos i 3 de coa. Te pels a la coa. Més gros que els Suncus que he vist fins al moment (vius o morts)


Imatge

Salut!
Cati l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. abr. 09, 2021 9:05 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Tord blau
Member
Entrades: 85
Membre des de: dl. feb. 22, 2021 1:41 am

Re: Suncus etruscus

Entrada Autor: Tord blau »

Oh, no en tenc ni idea... Es diu que uns són de just un "parell" de centímetres...
I que tendrien diferent relació, proporció, entre sa llongitud des cos i sa coa?

Uau, en ser taaan petitó, quina perspectiva deu tenir del món! La resta d'animals li deuen semblar gegants, ets insectes i tot!

Gràcies per mostrar-hó, Cati! ☺️
Tord blau l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. des. 29, 2023 11:09 pm, en total s’ha editat 6 vegades.
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Re: Suncus etruscus

Entrada Autor: Cati »

Dons ara que ho dius, Tord blau...Podria ser Crocidura suaveolens? ja que tinc un Suncus etruscus dins el meu congelador i és moooolt més petit que aquest de la foto, que feia uns 5cm sense coa. Demà tornaré a intentar trobar es "cadàver". A veure si tinc sort.
Gràcies per apuntar-me el detall de la mida ;D

Dins aquest mateix fòrum hi ha altres cites de Suncus molt interessants. No és la primera vegada que veig Suncus, també vius. Però una Crocidura, no. Tot i que igual és una cria de Suncus el que tinc al congelador. No ho sé.

Cati
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Re: Suncus o Crocidura?

Entrada Autor: Cati »

Tinc el cadàver! Quina sort de retrobar-ho. Està molt fet pols.
Tord blau
Member
Entrades: 85
Membre des de: dl. feb. 22, 2021 1:41 am

Re: Suncus o Crocidura?

Entrada Autor: Tord blau »

🙂Bona recerca Cati!

I sembla un tema curiós...
No en sé gaire... Com deuen viure a s'albufera?

I diuen que si succeeix un gran cataclisme de guerres de fum i foc 💥💣 només sobreviurien alguns bitxos com ses cuques, o ets aucells a la mar. 🐧🪳 I que des mamífers terrestres, gairebé no se salvarien ni ses moneies d'alta muntanya en es Tibet... 🦧Potser només es ratolinius se salvarien!🐀
Ui, idò pentura ja va passar una cosa similar amb sa gran extinció que va haver a s'època des dinosaures? 🦕 🐊🦎🐢🐉🦖 I noltros seríem cosins llunyans, descendents dets antics ratolinius, o d'altres mamífers petitons? Pentura alguns vendríem d'un animaló com aquest de s'enllaç:
https://assets.thefarside.com/uploads/s ... mob_09.jpg 🦥


Oh, quina imaginera, dubtes inspira aquest animaló!

Moltes gràcies Cati!
Bones curiositats per s'albufera!
🙂





............ PS: ..................
Alguns ratolinius passen discretament entremig portes i finestres i s'amaguen a enfonyalls?
Per mi que n'han retratat un per sorpresa in flagranti preparant una moneda,
🪙🐀
per a canviar-la per una dent de davall d'un coixí...


Foto reduïda, de s'original de Xesca Serra a es Punt Informatiu, periòdic independent d'informació local, a Pollença, d'El Gall Editor http://puntinformatiu.cat/sabeu-que-es- ... ratoliniu/ On s'expliquen bells detalls de ratolinius, ses musaranyes a Balears. O un vídeo i anècdotes de sa troballa... Felicitacions també!
Imatge

Idò, aquest seria un Ratonsitus Perezus sp.?
Com es Ratolinet Pérez descrit a https://esadir.cat/Nomspropis/Ficcio/ratoncitoperez📜




👩‍❤️‍👨👫Nins i nines,

veis com es ratolinet Pérez és taaan petitó que pot passar per davall de portes i finestres?

🦷🐀 .....🌜.....🪙🛏🥱 💤
I així sí que pot recollir sa dent de davall des coixi,
mentre dormim a gustet...
🙂😉




.
Respon