Caragol levògir

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Josep Lluís Pol
Member
Entrades: 10
Membre des de: dj. maig 15, 2008 10:29 am

Caragol levògir

Entrada Autor: Josep Lluís Pol »

Llegint l'article a la Quercus de d'Arturo Valledor sobre el sentit de gir dels caragols, he recordat que pel corral s'hi passejen uns caragolineus que creixen en sentit contrari al de les busques del rellotge. I clar, si forma part d'aquell 1%, seria maco saber l'espècie. Podeu veure una foto a http://www.xeix.org/Caragols-enrotllats per si algú m'ho pot aclarir. Gràcies.
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Aquest caragolet allargat és Papillifera bidens o Papillifera papillaris (és el mateix). Prò no té realment un creixement levògir. Els que si tenen creixement levògir (i no per error si no perque l'espècie és així i punt) són alguns d'aigo dolça i unes poques de marines.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Toni Muñoz
Member
Entrades: 362
Membre des de: dt. des. 11, 2007 8:50 pm

Entrada Autor: Toni Muñoz »

Xavier, explica't una mica més. Potser jo els veig malament, o la foto està "girada", però a mi me sembla que sí que volten cap a l'esquerra. No?
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Certament sembla que gira al revés, però al no ser un caragol típic i tenir un creixement allargat i estret no és l'exemple idoni de creixement levògir.
Mirau per exemple Physella acuta.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola a tots,

L'article que esmenta en Josep Lluís, escrit per Arturo Valledor de Lozoya a la revista Querqus d'aquest més, no té desperdici. Vos recoman que el llegiu.

Salut,

Jordi
Respon