bitxos... auxili...

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

bitxos... auxili...

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola a tots i a totes.

No vull assustar amb el títol de missatge, però m'agradaria poder identificar aquests bitxos i necessit l'auxili de persones enteses en el tema...

Tampoc vull ser pesat... però no tenc a ma cap guia per poder-les identificar... algú sap alguna guia-web o pàgina a internet amb la possibilitat de veure la majoria d'insectes (o alguns grups...) d'Europa? (entre d'altres, conec aquesta per a papallones: http://www.eurobutterflies.com/species_index.htm i per a libèl.lules aquesta: http://www.oxygastra.org/)

La primera: aranya retratada a la tardor, a un alzinar vora Caimari
Imatge

La segona: aranyeta petiteta retratada a l'estiu al puig de Santa Magdalea, a Inca, a una pared de l'ermita.
Imatge

La tercera: estrany llagost retratat als voltants de Son Serra, s'Albufera, a l'estiu.
Imatge

La quarta: grill petitíssim retratat aquesta primavera a un alzinar entre Valldemossa i Deià. N'hi havia molts entre la fullaraca...
Imatge

La cinquena: aranya grossa, retratada a la tardor, vora Lluc.
Imatge

La sisena i darrera: aranya retratada a una pared de pedra dins conreus de secà, als baixos del puig de Santa Magdalena, a Inca, a l'estiu passat.
Imatge

Una abraçada a tots i a totes,

Pere
Pere Vicens l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. juny 29, 2008 11:59 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Hola Pere.
T'aconsell el portal web http://www.larruecadearacne.com/ on hi troberas moltes coses d'aranyes.
Pel que fa a les fotos jo no sé d'aranyes encara que la penúltima foto és Araneus diadematus.
El llagostet verd és Phaneroptera. En teoria Phaneroptera nana però aquesta coloració amb puntets no me cuadra molt. Podria ser una subespècie nova o una altre Phaneroptera no citada aquí.
El petit grill és melanogryllus desertus. Enhorabona per trobar-l'ho, sovint és fàcil de confondre amb juvenils de grill comú. Una abraçada.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola Xavier, mil gràcies...!

Pere
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Hola Pere,
Tenc el tema del correu electrònic fotut i no te puc contestar per mail. De totes maneres l'escarabat que m'enviares és Alphasida depressa, una femella. Endemisme tenebriònid. Posa la foto aquí i així ajudarà també als demés companys del fòrum.
Una abraçada.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Barbara
Member
Entrades: 94
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 2:32 pm
Ubicació: Formentera
Contacta:

Entrada Autor: Barbara »

Hola Pere, fotografías tan buenas y bichos maravillosos.

Me interesa mucho el nombre de la arana Nr. 6, que me parece hay similares en Formentera.
De momento no hay muchas aranas aquí.
Saludos
Barbara

Imatge
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola a tots, hola Bàrbara, Hola Xavier.

Gràcies Xavier per identificar-la. També en Guillem Pons m'ha contestat.

Bàrbara, l'aranya nº 6 del meu anterior missatge és Araneus angulatus, i la que tu ens mostres s'hi assembla molt... també podria ser-ho, però el jefe és en Guillem Pons... a veure què diu...

Vos pas l'escarabatet petit: Alphasida depressa

Imatge

i un fals escorpí amb ous que estava tot panxo a les cases d'Aubarca, davall les closques de l'escorça d'un pi verer

Imatge

Bonanit...!

Pere
Pere Vicens l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. jul. 05, 2008 9:06 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Jo també diria que es ungulatus. Juntament amb dimidiatus i les 3 argiopes (lobata, bruennichi i trifasciata) són els araneids més grossos i comuns.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Barbara
Member
Entrades: 94
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 2:32 pm
Ubicació: Formentera
Contacta:

Entrada Autor: Barbara »

Gracias Pere y Xavi,

he visto las Fotografías de Araneus angulatus en Internet
y tenia dudas sobre los dibujos diferentes.

Saludos
Barbara
Avatar de l’usuari
Gerardo
Member
Entrades: 105
Membre des de: dg. abr. 27, 2008 11:44 am
Ubicació: Inca
Contacta:

Entrada Autor: Gerardo »

Al final de esta web puedes suscribirte en unas listas de correo en las que la gente intercambia información y de vez en cuando envía fotos pidiendo identificaciones. Si tienes suerte te contestan, aunque no te lo garantizo. Pero no se pierde nada por hacer el intento:

http://entomologia.net/

De todos modos no dejes de compartir unas fotos tan estupendas. Saludos.
<<Los bosques preceden a las civilizaciones, los desiertos las siguen.>>
René de Chateaubriand
***En twitter: https://twitter.com/Diplotaxis
***Ciencia y alguna otra cosa en http://diplotaxis.blogspot.com
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola amics i amigues.

He estat alguns dies per Aubarca, a Artà, i hi havia alguns bitxos interessants, com aquest llagost a la costa, a prop de la mar

Imatge
Suposo que deu esser un Acrotylus sp.

Però el més extrany què vaig veure foren aquestes sangoneres que no estaven quietes ni un moment, dins d'una bassa a un torrent on encara corre una mica d'aigua. El retrato és de mida natural i n'hi havia de més grosses i gruixudes, encara...

Imatge

una passada de bitxos... algú sap quina espècie és...?

Pere
Pere Vicens l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. jul. 10, 2008 7:19 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Biel Perelló
Member
Entrades: 120
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 8:46 pm
Ubicació: Pollença
Contacta:

Entrada Autor: Biel Perelló »

Hola Pere, una passada de fotos !!
Jo diria que són"SARGANTANES" submarines no ?. :-))
Salut !
Biel J. Perelló i Coll / Pollença - Mallorca / http://www.bielperello.com
--------------------------------------------------------------------------------
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Presiado Biel, quin desastre...

Jaaa està arreglaaaaat,

;-))

Pere
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

El llagost és un Sphingonotus. Tenim 3 espècies a Balears.
De sangoneres no en tenc ni idea. Però me crida l'atenció el marge de color clar. I el fet de que es movessin tant. Segur que són sangoneres? no podrien ser planàries o altres bitxos parescuts?
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Gràcies, Xavier. El llagost tenia les ales posteriors de color de cel amb una barra més negrosa... era ben visible al vol...

De les sangoneres... què vols que et digui...!?

La gent que fa feina per allà les coneix i les diu "sangoneres". La veritat és que no em recorden a cap sangonera que he vist a altres llocs... (ni pel color ni per la mida...) Són aplanats i tenen la vorera de color rosa-carabassa. El cos, de coloració gris-plom, està ple d'anells i es pot estirar i allargar...

Es desplacen movent-se continuament com una serp, en forma d'ones, movent el cos d'esquerra a dreta, amb una prominència aplanada a la part posterior que recorda als manatís de centreAmèrica. (Els retratos no estan gens be, però et donen una idea del què vull dir)

Imatge

Aquesta mateixa prominència sembla que també actua com a una ventosa per aferrar-se a les pedres... mentre el cap, molt més prim, cerca coses pels voltants...

Imatge

Ni idea... ni la gent del Parc tampoc saben què és... si vols, en puc agafar una i dur-la on em diguis... Guillem Pons, Joan Oliver, sabeu res d'això...?

Pere
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

El llagost el vaig identificar malament, perdona. Vaig escriure aviat i me vaig equivocar. A més a més amb el que ara em dius de que tenia les posteriors blaves ja estic segur de l'espècie: Oedipoda caerulescens.

Pel que fa a les "sangoneres" són una cosa rara. Fixa't si tenen estructura de sangonera. Però si dius que es mouen tant no sé, no sé. Seguiremos investigando.
Ideal seria que en capturassis 1 exemplar.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Barbara
Member
Entrades: 94
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 2:32 pm
Ubicació: Formentera
Contacta:

Entrada Autor: Barbara »

Hola,
No me puedo decidir que es. Delfimeus irroratus o Myrmeleon formicarius. (25mm ca.)
Saludos
Barbara


Imatge
Imatge
Imatge
Barbara l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. jul. 12, 2008 2:57 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Se trata de un Neuróptero o planipennia. Identificar la especie es complicado con una foto, pero podria tratarse de Myrmeleon inconspicuus. Especie citada como nueva de Formentera en el año 2005.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Barbara
Member
Entrades: 94
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 2:32 pm
Ubicació: Formentera
Contacta:

Entrada Autor: Barbara »

Gracias Xavi,
de 2003 estan mis primeros datos y fotografías de este Insecto bonito ;-)
B
Respon