Tortuga mediterrània a Pollença ??

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Samuel Pinya
Member
Entrades: 211
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:12 pm
Ubicació: AEN

Tortuga mediterrània a Pollença ??

Entrada Autor: Samuel Pinya »

Bones ahir al matí a la Vall de Sant Vicenç vaig veure un exemplar femella de Testudo hermanni ben hermós termoregulant-se al mig d'un camí que atravessava un pinar.

La veritat em va agafar una mica descol·locat, ja que no està dins l'area d'ocupació coneguda.

Fa uns anys un col·lega de l'IEO hem va dir que per la zona ell n'havia vist.

Molt probablement sigui un petit nucli d'exemplars procedents d'una alliberació intencionada per part d'algun/s particular/s.

Els que viviu aprop, heu sentit mai que a la Vall de Sant Vicenç s'han vist tortugues?? Biel?? Mª Antònia??

En fi, serà qüestió d'estar pendents.

Una aferrada

Sam
Avatar de l’usuari
Biel Perelló
Member
Entrades: 120
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 8:46 pm
Ubicació: Pollença
Contacta:

Entrada Autor: Biel Perelló »

Hola Samuel,
M'imagin que la ubicació que comentes és el pinar que hi ha abans de la pujada a Coves Blanques no ?.
Pens que aquestes observacions de T. hermanni es deuen a exemplars alliberats (segurament sempre adults), hi ha algunes cases pollencines (i fins no fa massa alguna escola) que tenen un o varis exemplars de tortugues en captivitat procedents d'altres indrets de l'Illa (crec recordar també comentaris de cria en captivitat). Per Pollença no m'he topat mai amb cap adult ni amb cap cria.

Salut !

Biel
Biel J. Perelló i Coll / Pollença - Mallorca / http://www.bielperello.com
--------------------------------------------------------------------------------
Respon