Murciélagos ratoneros ribereños en es Grau

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Cambessèdes
Member
Entrades: 50
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:02 pm
Contacta:

Murciélagos ratoneros ribereños en es Grau

Entrada Autor: Cambessèdes »

Un nuevo murciélago aparece en s’Albufera

Especialistas en quirópteros han detectado la presencia, por primera vez en Baleares, del murciélago de agua o ratapinyada d’aigua en el Parque Natural de s'Albufera des Grau.

A lo largo de una reciente primera fase de estudios por parte de los especialistas en quirópteros, Domingo Trujillo y David García, en el Parque Natural de s'Albufera des Grau, encargada por la Conselleria de Medio Ambiente, se han hallado, hasta el momento, la presencia de diez especies de murciélagos.

Según un comunicado, entre todas las especies se ha encontrado el murciélago de agua, que ha resultado ser una nueva especie para la fauna vertebrada del Archipiélago. Con este nuevo mamífero ya son 20 el total de especies de quirópteros conocidos en la comunidad autónoma.

El primer ejemplar que se identificó en mano fue un macho, que se capturó mientras descansaba en el tejado de una edificación abandonada. Posteriormente, se encontró una pequeña colonia compuesta por seis machos y una hembra en el interior de una cavidad en el parque natural.

El murciélago de agua se encuentra ampliamente distribuido por la Península Ibérica y gran parte de Europa. Este murciélago emplea como áreas de caza los cursos y masas de agua, así como las masas forestales, siempre que dispongan de láminas de agua permanente dónde capturar sus presas. Asimismo emplea una gran variedad de refugios, especialmente fisuras en las rocas y las edificaciones, agujeros en los árboles, túneles, puentes y cuevas.

Por otro lado, el año pasado, los mismos investigadores descubrieron en el Parc Natural de s'Albufera de Mallorca otra nueva especie para Baleares: la conocida con el nombre de murciélago de Nathusius (Pipistrellus nathusii).
Fuente
Cambessèdes ::: Plantarum Vasculari Balearicum
Avatar de l’usuari
David García
Member
Entrades: 109
Membre des de: dl. feb. 18, 2008 7:38 pm

Entrada Autor: David García »

Buenas amigos,

Como bien saben muchos de ustedes, el nombre de este animal en castellano es murciélago ratonero ribereño. Los medios de comunicación se han liado un poco con la traducción literal del catalán.

Es sorprendente que en menos de un año hayan aparecido dos nuevas sp para las islas Baleares. Una vez más se demuestra que se tratan del grupo de los vertebrados terrestres menos conocidos.


Un abrazo,

David García
"Que la soberbia no nos impida conocer otros saberes sólo por ser distintos"
Warmi
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Rata-pinyada ratolinera de torrent.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Samuel Pinya
Member
Entrades: 211
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:12 pm
Ubicació: AEN

Entrada Autor: Samuel Pinya »

La veritat es que és molt interessant aquesta nova trobada. Enhorabona per en David i en Domingo!. Dos nous mamífers en menys d'un any. Qui ho diria! I pensar que encara hi ha gent que pensa que els vertebrats ja estan del tot estudiats....

En part tenen un poc de raó, proporcionalment estan més estudiats que els invertebrats, que s'haurien d'estudiar molt més. Però això és un altre debat.

En fi simplement volia concloure amb una frase que vos deixarà pensant, una miqueta

Enguany pot esser l'any dels mamífers: Pipistrellus nathusii, Myotis daubentoni per part d'en David i en Domingo i abans de que acabi l'any un grup de persones vos farem públic la trobada d'un tercer mamífer nou per Balears, això sí, aquest sense patagi.

continuarà.....

Una aferrada

Sam
Samuel Pinya l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. nov. 03, 2008 9:19 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Fa anys, quan vaig comprar el llibret "mamífers de les Illes Balears" del Dr. Alcover (per jo l'amic Toño) em pensava que ja estava tot descobert i perfectament explicat. Però han passat bastants d'anys i ara sabem una barbaritat més de la nostra fauna mastològica.

Se coneixen moltíssimes coses més sobre els cetacis (migracions, comportament, avaraments...), es descobreixen espècies noves autòctones (rates-pinyades), es sap molt més de l'alimentació, distribució i comportament dels carnívors (geneta, mart i mostel), es descarten subespècies considerades com a bones (Catus felis subsp, Capra hircus subsp....), s'ha pegat una accelerada bestial amb el tema de la cabra salvatge, tenim estudis de conill i llebre...i lo pitjor de tot: espècies noves!!!!!!!!!! coatí, mapache i alguna cosa més.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Respon