cigales i aus

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Manolo
Member
Entrades: 140
Membre des de: dc. gen. 23, 2008 7:52 pm

cigales i aus

Entrada Autor: Manolo »

Bones,

en els darrers 20 dies cosa així he anat dues vegades al bosc de Bellver, que per cert té molts aucells a pesar d’estar ben eixut i de la calorada que fa. Lo que m’ha cridat l’atenció és la quantitat de cigales (Cicada orni) que hi ha i com les aus s’aprofiten d’això. Ahir per exemple un grupet de xoriguers (Falco tinnunculus) joves rondaven per allà caçant cigales, vaig veure dues captures, un se me va aturar enmig del camí a menjar-se una i un altre en va agafar una al vol també a prop de jo. També he vist un capsigrany (Lanius senator) amb una cigala així com molts teuladers (Passer domesticus) i caçamosques (Musicapa striata). Resulta curiós que te passi un teulader volant per damunt tu amb una cigala a la boca que encara canta. Me va sorprendre lo dels caçamosques, amb aquest bec tan fi que tenen, capturant cigales. No va ser un ni dos, al manco he vist 5 o 6 captures. A un el vaig veure que estava en terra amb una cigala acabada d’agafar i me vaig aturar a observar-lo. Primer amb un o dos cops de bec molt ràpids, no se ben be on però amb molta punteria, la cigala va deixar de fer renou i va quedar ben quieta. Llavors el que va fer va ser agafar-la per una de les ales i anar pegant cops en terra amb ella per rompre-la a bocins més petits i quan un tros sortia disparat el caçamosques anava i se’l menjava i després seguia copejant la cigala. El darrer bocí que se va empassar era ben gran i encara amb una de les ales, potser no li feia gràcia tenir-me allà a prop mirant i va decidir que ja estava be així.
Si anau millor abans de les 9, més tard les cigales criden tant i fa tanta calor que cansa trescar pel bosc.

salut
Respon