Larus Fuscus anellada "2Z" a Moll vell de Palma

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
M.Angel Mairata
Member
Entrades: 55
Membre des de: dg. juny 19, 2011 7:49 pm

Larus Fuscus anellada "2Z" a Moll vell de Palma

Entrada Autor: M.Angel Mairata »

ahir demati vaig topar amb aquest examplar anellat amb l'inscripcio Z2 de gavina fosca, aqui vos la deix per si pot esser d'utilitat.
Salut!!

Imatge
Larus fuscus identificacion de anilla forum aus por pixelicida, en Flickr


Imatge
Larus fuscus identificacion de anilla forum aus por pixelicida, en Flickr
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Fantàstiques fotos, Miquel Àngel!

Aquesta gavina és habitual a la badia de Palma. Va ser anellada a Holanda (a Moerdijk, Shell Chemie-West, Noord-Brabant) quan era un poll, el dia 13 de juny de 2008 per Roland-Jan Buijs. Ja als pocs mesos, l'octubre d'aquell any, va ser vista per primera vegada a Palma. Des de llavors passa tots els hiverns amb noltros. Bé, de fet ha passat molt més que els hiverns, jo l'he arribada a veure fins ben entrat el maig i de nou a partir de juliol. Imagin que ara que és adulta partirà més aviat i no estarà tants de mesos per aquí.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Ah, per cert, es tracta de l'exemplar 2Z, no Z2
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
M.Angel Mairata
Member
Entrades: 55
Membre des de: dg. juny 19, 2011 7:49 pm

Entrada Autor: M.Angel Mairata »

Molt content que t'agradin i encantat de saludar-te Maties!
Agraeixo sa teva rapida resposta, esteia amb un grup de gavines d'ivern,
lo de 2Z m'he donat compte cuant ja habia pujat es fil i crec que no es pot camviar no :-(?
Salut
Avatar de l’usuari
Administrador
Member
Entrades: 60
Membre des de: dt. des. 11, 2007 12:39 pm
Ubicació: GOB

Entrada Autor: Administrador »

Sí que es pot, Miquel Àngel ;)

Salut

Toni
Avatar de l’usuari
Damià Jaume
Member
Entrades: 136
Membre des de: dt. maig 06, 2008 7:36 pm

Entrada Autor: Damià Jaume »

Hola!

Què és, L. fuscus fuscus o l'altre ssp. graellsii???
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Hola Damià.

L.fuscus fuscus (raresa a Espanya) no nidifica a Holanda, i sí a la costa bàltica (en anglès se la coneix com a Baltic Gull). La "baltic gull" és bastant diferent, més estilitzada, bec més fi...

Així que aquesta ha de ser o graellsii o intermedius. Jo em decantaria per aquesta segona subespècie, ja que en la foto den M.Àngel es veu que només presenta taca blanca a la P10 (graellsii sol presentar-ne tant a P10 com a P9), i a més presenta el dors bastant fosc (en poder pujaré una foto on això es veu bastant bé). Però hi ha plomatges intermitjos, ja que la variació és clinal, així que és complicat afirmar-ho categòricament.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Una imatge d'aquest exemplar, a l'edat de 3'5 anys. Es veu el mantell bastant fosc.

Imatge

I de quan era més jovenet, en el seu primer hivern.

Imatge

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Damià Jaume
Member
Entrades: 136
Membre des de: dt. maig 06, 2008 7:36 pm

Entrada Autor: Damià Jaume »

Fantàstic Maties, moltes gràcies per la informació. La veritat és que aquestes més fosques les he vist sovint a l'hivern a la costa Basca, i em pensava que eren fuscus fuscus.

Saludos,
Respon