Nova espècie per a les Baleares

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Nova espècie per a les Baleares

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Diuen en castellà que "hasta el rabo todo es toro", i aquesta migració primaveral pareix tenir una coa molt llarga.

Fa 2 dies vaig veure al Salobrar de Campos un fuell estrany. Encara que malament, li vaig poder veure la part inferior de les ales de color gris-beige, així que vaig estar fent-li fotos durant una bona estona ja que no podia ser cap de les espècies habituals. La primera impresió que em va donar era la d'estar veient un Pl.dominica, però com la meva experiència amb aquesta espècie és molt, molt escassa (només 1 au observada a Astúries), i nul·la amb Pl.fulva, espècie molt similar, vaig estimar-me més anar demanant opinió a diferents experts.

Idò bé, avui he anat rebent un grapat de respostes dels experts consultats, i totes menys 1 afirmen que es tracta efectivament de Pl.dominica (l'altra resposta indicava Pl.fulva). Es tractaria doncs, de ser acceptada pel CR-SEO, de la primera observació d'aquesta espècie americana a les Balears, al menys que jo sàpiga.

Moltes gràcies a tots els que heu opinat sobre aquesta au!

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Ahir dia 28 a les 19 seguien per la mateixa zona del Salobrar, entre avisadors que no para ben d'emprenyar tota l'estona, el sol ja era baix pero li varem poder fer alguna foto.
Imatge
Imatge

Enhorabona Maties per aquest nou FOBI!!!
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Enhorabona Maties!
... ja saps que amb tu he esgotat els qualificatius ;)
Cati
Cati l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. maig 30, 2013 8:40 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Gràcies! L'atzar, que és qui fa que et topis amb una espècie així, ha estat benèvol amb mi.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

... L'atzar, diu ... :D, :D, :D ... el sentit de l'humor que no falti.
Avatar de l’usuari
Cristina
Member
Entrades: 150
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 1:41 pm
Ubicació: Port de Sóller
Contacta:

Entrada Autor: Cristina »

Enhorabona!
Aquest és més guapín que el C.bairii. Ja que apareixen coses rares que tenguin cara de simpàtics està molt bé ;).
Respon