hivernants

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Avatar de l’usuari
marcm
Member
Entrades: 43
Membre des de: dc. set. 04, 2013 4:06 pm
Ubicació: Palma

Entrada Autor: marcm »

Gra6 Maties,

Això del falcó ho deixaré en incògnita (quina ràbia), hi hauré de tornar.

Els fuells els vaig veure a una illeta al Bishop I. Devien ser els apricaria que dius. Hi ha cap forma de distingir-los dels squatarola amb seguretat quan estan posats? És que alguna vegada m'ha passat que pel color pensava que eren apricaria i quan s'han envolat he vist que eren squatarola...

Gràcies i salut!
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Hola Marc.

Com bé dius, en vol és quan resulta més fàcil distingir aquestes 2 espècies. De totes maneres quan estan posats, amb una mica d'experiència tampoc ha de resultar complicat identificar-les correctament.

El fuell gris (Pl.squatarola) és, com bé indica el seu nom, molt més gris que el fuell (Pl.apricaria), que també s'anomena fuell daurat pel color general del seu dors i cobertores alars.

Només els juvenils del Pl.squatarola poden tenir una certa coloració beig-groguenca-daurada a les parts superiors. En aquests casos, millor concentrar-se en altres detalls. El fuell gris és més grandet i corpulent, amb el cap més robust i un bec més potent. El fuell (daurat) és sempre més petit, amb un bec molt més delicat.

Esper haver-te ajudat una micona...

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
biel servera
Member
Entrades: 310
Membre des de: dg. març 08, 2009 8:23 pm

Entrada Autor: biel servera »

Hola, bon any a tothom,
abans que m'oblidi, per si pot interessar la dada de cara a presencia de peixetera a Cabrera, hem vist tota la setmana dues a la zona del Port i Santa Maria.
Tambe hi havia un esparver en fase clara.
Au
Avatar de l’usuari
marcm
Member
Entrades: 43
Membre des de: dc. set. 04, 2013 4:06 pm
Ubicació: Palma

Entrada Autor: marcm »

Hola,

Dimarts 7 a Son Real com a més destacat:

1 T. nebularia
1 C. cyaneus

Més tard a s'Amarador:

1 C.cyaneus amb la colgada d'arpelles.

Dimecres 8 "Ciudad jardín"-Cala Gamba-Es carnatge:

1 M. serrator davant les roques que hi ha davant la torre de vigilància de "Ciudad Jardín".
1 M. cinerea a les roques de davant Sant Joan de Déu.

Salut!
Avatar de l’usuari
Bernat
Member
Entrades: 11
Membre des de: ds. nov. 10, 2012 11:32 am
Ubicació: Ariany

Entrada Autor: Bernat »

Devers les 11,30 d'avui matí volava un bec planer (Platarea leucorodia) per damunt Ariany. Semblava que tenia molta pressa.
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Bones, ahir en David i jo vàrem poder comprovar que segueix 1 exemplar de Mergus serrator a les esolleres del Port de Pollença. Ja fa un bon grapat de setmanes que es deixa veure per la zona, així que si algú té interès en aquesta espècie pot anar allà a provar sort.
També es deixa veure de tant en tant un altre exemplar per s'Oberta (s'Albufera), i un tercer per la costa de Son Real.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
toni soler
Member
Entrades: 227
Membre des de: dj. set. 17, 2009 1:03 pm

Entrada Autor: toni soler »

Bones.

El disabte 18 ,aproximadament a les 16:00 hores , a Portals vells, vaig observar a la fí 2 ex. Morus bassanus ("Bimbo"

per jo).Es trovaban molt aprop de la costa, manco de 200 mts, un d´ells era adult i l´altre un ex. inmadur.La mar estaba molt

moguda i els bitxos varen volar damunt les ones de l´illa del Sec cap el far de Cala Figuera.

Salut.
Avatar de l’usuari
Gil Panadés
Member
Entrades: 202
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 8:45 am

Entrada Autor: Gil Panadés »

Diumenge passat d excursió per sa Calobra, vaig veurela primera grívia (turdus viscivorus) de l hivern. algún n ha vistes? i de t. iliacus i torquatus? ha estat fluixet no? i que passa amb els buteos, ? vaig llegir una cita interessant fa uns dies, peró fa un parell d hiverns hi havia com una colonia... si algú te cites d aquestes especies, agrairia llegir-les.
una altra consulta, jo visc prop de Sta. Maria, i a l hivern veig passar cada dia un raig de corbs que van cap a Bunyola, Es Cabás etc a dormir. A l estiu aixó no es veu..., q deu voler dir? q a l estiu dormen més per es pla o que a l hivern la població es reforsa molt amb exs "forasters"?

salut.
Gil
Avatar de l’usuari
marcm
Member
Entrades: 43
Membre des de: dc. set. 04, 2013 4:06 pm
Ubicació: Palma

Entrada Autor: marcm »

Des de la meva ignorància, això dels corbs no deu ser perquè durant l'estiu dormen a la zonaon de cria?
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

Jo també diría que és així, que cada colla es queda al seu territori. El que no sé és si ja crien el primer any, com tots els Passeriformes, o fan com els rapinyaires, que están un parell d'anys. Ho dic perquè crec haver observat esbarts ja entrada la primavera per la zona de Sencelles, que podrien ser de no reproductors.
Aquests dies s'ha vist un Buteo entre Calvià i Capdellà (observació de Tomeu Morro), però baja, no és com aquell any!
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
marcm
Member
Entrades: 43
Membre des de: dc. set. 04, 2013 4:06 pm
Ubicació: Palma

Entrada Autor: marcm »

Ahir horabaixa al Carnatge, hi havia, ignorant-se mútuament amb bípedes i quadrúpedes:

- Un grup de 6 A. interpes amb un Calidris alba. Més tard se'ls van afegir 4 Ch. alexandrinus i un Ch. hiaticula.
- 2 A. hypoleuca. Un dels quals va deixar que m'acostàs a 3 metres i va estar una bona estona abans d'envolar-se.
- 1 Motacilla cinerea.

A més dels corbs marins, gavines, llambritges...

Salut!

Floriane i Marc
Respon