hiverntas 2014

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Ahir migdia, vàrem anar a Cala Sant Vicenç a veure si havia alguna au pelàgica refugiada per allà del mal temps, especialment algun cadafet, no hi va haver sort, havia uns 60 virots petits i poca cosa mes; però sobre un escar a cala Molins (la primera de les 3 cales de cala Sant Vicenç) estava descansant aquesta gavina de cap negre (larus o Ichthyaetus melanocephalus) de segon hivern que ens mirava amb la tipica cara de "dolent" de l'espècie. Èrem en Carlos López-Jurado, Dani Hinkley i jo mateix.

Imatge
joem l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. feb. 02, 2015 4:05 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Bon dia...!

Avui hi havia un bon grupet de durbecs Coccothraustes coccothraustes a les marjades de Menut, Escorca. N'he comptats fins a 8 a la vegada.
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Avui en mig d'una forta pluja que ha deixat embassat tots els camps del nord de Mallorca, al prat enfront de sa Roca (PN s'Albufera) havia un preciós tord cellard (turdus iliacus) menjant cucs que treia d'en terra.
Imatge

Després ha aturat la pluja, però no em vist més coses interessants.
Salut
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Ahir dissabte, una mica abans de posta de sol, un mussol emigrant (Asio flammeus) estaba al mig del bosquet de sa Barcassa, a la RN de s'Albufereta i va volar un parell de vegades per allà, abans de marxar en direcció cap al "Turó"
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Algunes observacions interessants d'aquests darrers dies. A s'Albufera 1 cegall menut (Lymnocryptes minimus), a s'Albufereta 4 gavines de cap negre (Larus melanocephalus), a l'hort de Monnàber 2 tords cellards (Turdus iliacus) i ahir horabaixa al moll de Can Picafort 4 girapedres (Arenaria interpres).

Els girapedres solen ser sempre molt confiats, però aquests ho eren una cosa exagerada. Tot i que tenia al meu costat en Joel (que no atura, com tots els infants), les aus es varen arribar a acostar a 2 metres de noltros! Per això a algunes fotos surten els girapedres tallats, i a d'altres quasi no caben dins l'enquadrament.

Imatge

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Ahir vaig arribar al blanquer de Maria de la Salut just abans de la posta de sol, el millor moment per a veure els atacs dels falcons.

Als pocs minuts es produí un gran revol d'aloses i per la meva dreta va aparèixer una esmerla joveneta a ran de terra.

Imatge

I just després, un falcó pelegrí es tirà i capturà un esplugabous.

Imatge

Només 15 minutets d'observació, però molt intensos.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Bones, avui a son Hortolà havia una parella d'esparvers (Accipiter nisus), jugant i encalçant-se sobre la carena d'un turó.

Més tard, al tram final de la pujada al Galatzó havia 3 o 4 xalambrins de muntanya (Prunella collaris) i al cim hi havia altres dos, super confiats i acostant-se molt i donant resultats molt fotogènics, amb l'escenari nevat que encara hi ha per allà dalt al cim.

Erem en Carlos López-Jurado, en Dani Hinkley i jo.

Imatge

Imatge

Salut.
joem l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. feb. 12, 2015 7:42 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
marcm
Member
Entrades: 43
Membre des de: dc. set. 04, 2013 4:06 pm
Ubicació: Palma

Entrada Autor: marcm »

Avui dematí, amb en Pep Manchado, hem vist a Mortitx un grup de 8 durbecs (C. coccothraustes). Més tard, per la zona, 3 àguiles coabarrades (A. fasciata).

L'horabaixa a Maristany, amb en Pep i en Toni Soler, una oronella (H. rustica) entre els cabots de roca. També una parda (A. nyroca).
marcm l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. feb. 12, 2015 7:50 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola...!

Aquests dies pels voltants de Menut, amb molta neu encara, es pot veure amb relativa facilitat un esbart de durbecs C. coccthraustes. Com a joia, hi ha un petit grup (almenys 2 femelles o immadurs) de pinçà borroner P. pyrrhula.

Pere
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Ostres Pere, quina observació més bona. Enhorabona!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Nacho
Member
Entrades: 48
Membre des de: dg. feb. 23, 2014 12:19 am

Entrada Autor: Nacho »

El Sábado subí al Puig des Galatxó y puede ver algunas especies

- Prunella Collaris
- Monticola solitarius
- Aegypius monachus
- Gyps fulvus
- Turdus viscivorus

Y algunos más. Os dejo algunas imágenes

[img=PunBB bbcode test]http://1.bp.blogspot.com/-tF3rTW6HlsY/VOHX1q8QipI/AAAAAAAACVM/wYc7L0phExg/s1600/alpi1.jpg[/img]

[img=PunBB bbcode test]http://2.bp.blogspot.com/-smwjeNLYMIc/VOHX12X9AMI/AAAAAAAACVQ/SU3EE1P-un8/s1600/alpi2.jpg[/img]

[img=PunBB bbcode test]http://4.bp.blogspot.com/-os_R1pSu12Q/VOHX1udYWOI/AAAAAAAACVY/OHdiCqX3L8k/s1600/Buitre.jpg[/img]
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Ahir vaig anar a Menut a provar sort amb els pinsans borroners. No la vaig tenir, però en canvi vaig poder gaudir de valent amb un espectacular grup de durbecs.

Era abans de sortida de sol i s'anaren aplegant a uns polls alts que hi havia a la zona, allà formaren com una espècie de post-dormidor, i després anaren partint de mica en mica cap a diferents indrets de la zona.

Difícil saber quants durbecs hi havia, ja que el moviment era constant, però sí puc dir que com a mínim eren 34 (xifra màxima que vaig poder contar de durbecs aturats i posats als polls a la vegada). Probablement el total superaria el mig centenar, vist el moviment que hi havia fins que va sortir el sol.

Una imatge testimonial d'un grupet de 10, quan encara no hi havia quasi llum.

Imatge
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

No em pensava que n'hi hagués tants, Maties...!

Als marges de la part de baix de les cases i pels voltants dels vivers forestals es poden veure petits grupets durant tot el dia. Són molt discrets i no fan soroll, però quan es deixen veure són inconfusibles.

Ahir horabaixa també n'hi havia per la zona de Cals Reis, passat el xiringuito del Gorg Blau anant cap a Sa Calobra.

Pere
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Avui en Juanjo i jo hem pujat al puig d'en Galileu per veure si dresprés de les nevades i les tramuntanades veiem alguns dels ocells d'alta muntanya, com gorrions d'ala blanca, gralles de bec vermell, xalambrí de muntanya i tord flassader.

Finalment només hem vist alguns tord flassaders, 2 al voltant del mateix cim del Galileu i 2 a la petita paret rocosa de darrera la casa de neu d'en Galileu.

Ocells esquius, críptics, discrets i amagadissos, la foto és purament testimonial:

Imatge

Salut
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Encara queden algunes grues. Fa uns dies 3 volaven baixes als afores d'Inca, i ahir n'hi havia 1 al blanquer de Maria.
Salut,
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
marcm
Member
Entrades: 43
Membre des de: dc. set. 04, 2013 4:06 pm
Ubicació: Palma

Entrada Autor: marcm »

Ahir a s'Albufereta encara una juia (Vanellus vanellus) i moltíssimes paparres. Una brigada de gallines, no li aniria malament.

Salut!
Respon