Buteos hivernants

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Damià Jaume
Member
Entrades: 136
Membre des de: dt. maig 06, 2008 7:36 pm

Buteos hivernants

Entrada Autor: Damià Jaume »

Hola!

Ençat aquest nou tema, rera veure un B. buteo volant ahir diumenge pel Torrent de na Borges, prop de la benzinera. N'heu vist d'altres, aquest hivern?
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola...!

Ahir horabaixa un aligot B. buteo volava per damunt Es Fangar, a la vall de Sant Miquel, entre Campanet i Pollença.

Pere
Avatar de l’usuari
Cata Loshuertos
New member
Entrades: 4
Membre des de: dj. set. 26, 2013 6:19 am

Entrada Autor: Cata Loshuertos »

Bon dia, no sé si és un desbarat, però vos volia comentar que des de fa més de dos mesos, des de la nostra finestra cada dia veim un parell de buteos??? (no estic segura de quin tipus d'aus són).
Visc a les Avingudes de Palma i just a l'edifici davant del Cine Rivoli, cada dia hi compareixen dues aus marrons, amb coa de milana ... es dediquen a espantar els coloms que hi viuen a l'edifici. Aquests dos exemplars van i venen unes quantes vegades cada dia, encara no he trobat el moment per fer-los un parell de fotos, perquè volen enfora i només tenc 300 mm com a objectiu més llarg.
Les intentaré fotografiar.
El cas que volia dir, es que com que ja fa tants de dies que les veig per Ciutat, no sé si qualcun altre aficionat també les ha vist. Jo no sóc aficionada a les aus, però igual que quan volen els estornells o les gavines cap a Son Reus, m'agrada observar des de la meva finestra.
Estic molt intrigada amb aquests animalons, a veure si podeu treure'm del dubte.
Moltes gràcies,
Cata
Avatar de l’usuari
marcm
Member
Entrades: 43
Membre des de: dc. set. 04, 2013 4:06 pm
Ubicació: Palma

Entrada Autor: marcm »

Hola Cata,

Vols dir que no són xoriguers? Rapinyaires tan urbans per aquí, jo només he vist xoriguers i qualque pelegrí. Si cerques Falco Tinnunculus i Falco Peregrinus al google, per ventura amb les imatges que et surtin, sortiràs de dubtes.

Salut!
Avatar de l’usuari
Cata Loshuertos
New member
Entrades: 4
Membre des de: dj. set. 26, 2013 6:19 am

Entrada Autor: Cata Loshuertos »

Gràcies marc, avui de matí el meu bon amic Manolo Cabalga m'ha comentat el mateix que tu.
Suposo que deuen ser xoriguers, o com ha dit en Manolo 'seguramente son unos cernícalos'

Seguiré mirant per la finestra i de tant en tant em distreuen de les meves activitats domèstiques.

Salut!!!
Avatar de l’usuari
Cata Loshuertos
New member
Entrades: 4
Membre des de: dj. set. 26, 2013 6:19 am

Entrada Autor: Cata Loshuertos »

Bon dia, ahir vaig tenir l'oportunitat de fer dues fotos i crec que ara ja es veu que son xoriguers. A veure si sóc capaç de pujar les fotos al forum.
Crec que no tenc l'opció habilitada.
Salut,
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Cata, el forum no permet incloure imatges en els missatges, per pujar una imatge l'has de pujar a algun lloc tipus Flickr o Dropbox i després posar l'enllaç com una línia així:

tens que posar [img]mes%20//enllaç/que/vols/posar/on/esta/lafoto%20i[/img] tot junt

Així la foto surt al missatge
joem l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. març 25, 2014 12:37 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
Cata Loshuertos
New member
Entrades: 4
Membre des de: dj. set. 26, 2013 6:19 am

Entrada Autor: Cata Loshuertos »

Provant ...

Imatge
xoriguer 2 por Cata_photo, en Flickr



Imatge
xoriguer 1 por Cata_photo, en Flickr

La primera s'observa el vol de l'ocell i la seva ombra a la paret. A la segona hi he fet retall d'aproximació.

Gràcies Joem per l'ajuda.
Avatar de l’usuari
toni soler
Member
Entrades: 227
Membre des de: dj. set. 17, 2009 1:03 pm

Entrada Autor: toni soler »

Bones.

Avui demati , a les 11:30 h. , han pasat per damunt ca nostra a Capdella 5 Aligots (Buteo buteo). De sud, cap al nord, han fet un parell de voltes damunt el puig de Sa Grua i s`han amollat cap a la finca Galatzo.Al manco un d'ells era fase clara .
Pel nombre i el comportament m`han semblat migrans, pero som al gener...que pensau vosaltres?
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Si. Xoriguers. :-))

Toni, jo també penso que podrien ser migrants. Ahir vaig escoltar per la ràdio que ja s'han vist oronelles H. rustica a la península... i dimecres vaig veure una mata P. lentiscus amb una segona fructificació.

Anem ben desbaratats...
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola a totes i a tots-

Ara fa un poc volaven junts una àguila reial Aquila chrysaetos (suposo que és na "bicinta"), dos voltors Aegypius monachus i un aligot Buteo buteo (de casta clara) per devers Son Serralta, a Puigpunyent.

He pensat amb l'aligot den Toni...

Pere
Pere Vicens l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. feb. 01, 2016 4:45 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Respon