Fagonia cretica, pero, ¿en Desembre?

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
M.Angel Mairata
Member
Entrades: 55
Membre des de: dg. juny 19, 2011 7:49 pm

Fagonia cretica, pero, ¿en Desembre?

Entrada Autor: M.Angel Mairata »

Hola, bon vespre a tothom, tenc una dubte sobre aquesta planta, he trobat molt aprop del el Toro (Calvià) illa de Mallorca les plantes d'aquesta especie ben florides, pero l'herbari Virtual de la UIB diu que no més floreix de Març a Juny, ¿és excepcional o es normal?, gràcies per adelentat
Foto d'avui 14-12-18 a les 15.30
Imatge_DSC5825.jpg-fagonia-cretica by miguel angel mairata, en Flickr
Avatar de l’usuari
M.Angel Mairata
Member
Entrades: 55
Membre des de: dg. juny 19, 2011 7:49 pm

Entrada Autor: M.Angel Mairata »

He obtingut resposta per un altre banda
Vaig formular la pregunta a un perfil de facebook que es diu, laboratori de botanica UIB
Copio i aferro la resposta de Joan Rita, per si a algú l'interesa
Gracies
Hola Miguel Àngel, acabo de tornar d'Eivissa on he vist una bona floració de Fagonia cretica a les vores de una carretera. Està clar que el període de floració és més ampli que el que diu l'Herbari Virtual que es va treure en el seu moment de la bibliografia (de tota manera les vores de carretera sempre avancen la floració de les plantes). Ara he pogut trobar qualque referència que parla d'una floració de gener a setembre... El que no puc aclarir és si realment s'ha avançat i si l'increment de la temperatura té res a veure. Pot ser qualque company té observacions més concretes, en qualsevol cas el tema és interessant sobre tot i ho afegim a altres casos. Salutacions! Joan Rita
Avatar de l’usuari
Joan Carles Palerm
Member
Entrades: 93
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 12:14 am

Entrada Autor: Joan Carles Palerm »

Bones M. Àngel i resta de forers. Lo meu son més els "bitxos" però en general aquesta espècie jo pens que sempre l'he vist florida la major part de l'any. És més abundant la floració als mesos primaverals, però per aquí no és rar trobar exemplars florits a ses Salines en mesos d'hivern.
Respon