Arenaria Interpres.... a punt de perdre una cama

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
P. Arbona
Member
Entrades: 33
Membre des de: dl. gen. 18, 2021 6:12 pm
Contacta:

Arenaria Interpres.... a punt de perdre una cama

Entrada Autor: P. Arbona »

Avui, després de passar pel Salobrar de Campos, he anat a ses Covetes a veure si podia fotografiar algun aucell marí o bé, algun limícola que estés per sobre les roques.

No ha passat masa temps, quan un girapedres s'ha posat aprop meu, a sobre d'un munt d'algues.... li he fet unes fotos, hi he vist que anava ben coix.... i el motiu de la coixesa era que duia un FIL de NILÓ de PESCAR enredat a sa cama.... Després s'ajegut demunt es munt d'algues i m'he apropat molt a ell, amb ganes d'ajudar-lo, però no hi podia fer res més.

Amb el neguit de no poder treure aquest maleït fil, he seguit un metres més enllà, i a un embarcador he trobat cinc girapedres més als que també m'he pogut apropar molt, i fotografiar-los.... quan passat una bona estona, ha arribat volant el girapedres coix.... i tal com ha arribat, el més proper, l'ha fet fugir... el girapedres coix, ha alçat el vol i ja no ha tornat

Cap grup d'ocells vol amb ells, a un ocell que estigui ferit o malalt, i pugui cridar l'atenció d'un predador!!!!!

Quant de mal que fan a la fauna marina i costanera, les xarxes i fils de pescar abandonats !!!!


Imatge



Imatge



Imatge



Imatge


Imatge



Imatge
P. Arbona l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. feb. 22, 2021 11:35 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
P. Arbona
Member
Entrades: 33
Membre des de: dl. gen. 18, 2021 6:12 pm
Contacta:

Re: Arenaria Interpres.... a punt de perdre una cama

Entrada Autor: P. Arbona »

havia duplicat l'entrada per error
P. Arbona l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. feb. 22, 2021 11:34 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Tord blau
Member
Entrades: 85
Membre des de: dl. feb. 22, 2021 1:41 am

Re: Arenaria Interpres.... a punt de perdre una cama

Entrada Autor: Tord blau »

Gràcies, sa explicació tan rica de comportaments i emotiva pot servir molt per educar. I sobretot acompanyada per ses bones fotos.
Aucells a ses voreres afectats n'hi ha tants que és colpidor. Però no sempre és fàcil explicar-ho o entendre-ho.

En trob de tant en tant, mentres cerc fems de la mar nedant com lleure o esport.
Ses aus afectades solen costar d'ajudar. Es COFIB em sembla fantàstic, el truc quan les trob vives o anellades. P.ex. fa pocs dies una preciosa 'éxitus' amb un fil gruixat que li sortia des bec. Lo nou era que amb sa emoció em semblava un virot, i vaig preferir no fer-me cas, i escoltar a altres que em deien que era un corb marí. Tot i que devia ser molt jove, pens doncs, però encara dubt si era un virot... Em fa mal remirar fotos... I ara és matinada i intent coses més relaxades.
M'has animat a agafar força i en uns dies intentar cercar ses fotos i deman ajuda identificant en es foro.

Vist es teu missatge, trob que mostrar ses fotos ajuda. A mi potser em solia fer massa respecte no fer 'patir'...

És ben cert que a ses voreres de mar hi ha un caramull d'aucells afectats.
Gràcies per il·lustrar tan bé sa vivència
Respon