Efectivament el primer bolet és una Ganoderma lucinum. Per cert és una espècie que s'empra molt a la farmacopea asiàtica. I no sé si ho sabíeu però seques van carísimes per emprar com a ornaments per centres de taula. Esper que això no ho interpreteu com que s'han de recollir totes les que vegen. A on van cares és al Japó i Corea, a Espanya s'en riuen d'elles. Spain is different.
El segon sembla una Macrolepiota procera, però amb la maça és una mica allargada. Ja m'hagués agradat trobar-ne una avui....
També hi havia aquesta espècie, que no tenc ni idea del què pot ser... Estaven molt enterrats entre la fullaraca d'alzina, té el peu curt i gruixut, pel que no és gens fàcil de detectar. La coloració vinosa pàl·lida del capell també fa que el bolet sigui difícil de veure, i el detall més característic són aquestes petites bolles que formaven l'himeni.
Recordava una mica a una mezcla d'Hydnum repandum i Hygrophorus russula...
Ni idea... i a cap de les guies que he consultades hi ha una cosa semblant
Gràcies per les comunicacions. Psathyrella, entre d'altres, pensava que ho podria ser, però encara vaig molt peix amb aquestes espècies. De fet, són la mateixa espècie amb llums diferents (ombra i sol)
De la Boletopsis no tenia ni idea... i cercant cercant he trobat Boletopsis subsquamosa... s'hi assembla molt llevat del color de la pell..., però de B. grisea no he trobat cap fotografia...
No, Andrés, no tenc els bolets... però la carn era de coloració crema ivori (es veu al retrato del bocí de l'esquerra, abaix, amb la carn del peu una mica més fosca), i el tall no va variar gaire de color... era tard, hi havia poca llum i dins de l'alzinar no era el millor lloc... a més, no vaig estar massa estona...