Diuen que fa uns 30 o 40 anys hi havia un guarda a sa Mola de Planícia (a Banyalbufar) que per matar és temps es dedicava a caçar els corbs que passaven per davant de la caseta...
Devia ser cert perquè mai havia aconseguit observar més de dues colles...
No fa molt, en vaig contar 49. I l'altre dia fins i tot vaig veure amb ells un voltor.
Fa més o menys una dècada que els caçadors a Banyalbufar hem intensificat considerablement el control sobre les cabres orades... Jo hi intueixo una relació de causa-efecte entre ambdos fets... Però no és més que una intuició...
Què en penseu?
Joan
PS: No és el primer cop que constato la presència (i abundància) dels corbs... Altres persones hi havien reparat. Si n'és la primera que veig un voltor al vedat.
Corbs i voltors
Alerta amb els hàbits gregaris del corb. Al Puig Roig en vaig veure també una cinquantena durant el cens de voltors. Potser és tota la població de Mallorca que se plega i se mou per tota l'illa (s'han vist esbarts grans a Sencelles, a la finca de les cabres, i crec que és habitual també al parc d'Artà). Però et poses a cercar nius i n'hi ha menys que d'esperver.
Pep
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
- Pere Vicens
- Member
- Entrades: 696
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
- Ubicació: Inca
Hola a tots.
Al cens de voltors jo estava a Artà i cada dia hi havia un degoteig de corbs que anaven a dormir a una zona concreta d'Aubarca. El matí venien del mateix lloc i es dirigien cap a les garrigues i marines de la ampla zona compresa entre Sant Llorenç, Manacor, Petra, Ariany i Santa Margalida.
En vaig arribar a comptar més de 80...
En canvi, els del territori dels voltants de s'Albufera (els de la zona de Crestatx) i els de Caimari (de la vall dels Horts) van de dos en dos. Suposo que els territorials estan al seu lloc i els migrants (o els joves, o els desplaçats, o...) van en esbards. Però crec que tenen les costums molt més concretes del què ens pensem.
Per ventura un dia seria interessant fer un cens de corbs...
;-))
Pere
Al cens de voltors jo estava a Artà i cada dia hi havia un degoteig de corbs que anaven a dormir a una zona concreta d'Aubarca. El matí venien del mateix lloc i es dirigien cap a les garrigues i marines de la ampla zona compresa entre Sant Llorenç, Manacor, Petra, Ariany i Santa Margalida.
En vaig arribar a comptar més de 80...
En canvi, els del territori dels voltants de s'Albufera (els de la zona de Crestatx) i els de Caimari (de la vall dels Horts) van de dos en dos. Suposo que els territorials estan al seu lloc i els migrants (o els joves, o els desplaçats, o...) van en esbards. Però crec que tenen les costums molt més concretes del què ens pensem.
Per ventura un dia seria interessant fer un cens de corbs...
;-))
Pere
Pere Vicens l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. nov. 24, 2008 9:16 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Joan Bibiloni
- Member
- Entrades: 493
- Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
- Contacta:
Gràcies Pep. Si, penso que el gregarisme és probablement la única explicació a l'espectacular esbart d'aquell dia... De totes formes la presencia de corbs és un fet i a més, com he dit, en abundància...
Un altre interrogant... La gestió del vedat d'una forma racional, realitzant millores d'hàbitat, sembres de cara a l'establiment de les espècies presa, eliminació dels predadors antròpics, etc, etc, té efectes positius sobradament contrastats sobre els predadors autòctons com els rapinyaires, mustèlids i vivèrrids. Però com promocionar les poblacions de necrófags sense que això tingui la mateixa incidència a les poblacions de predadors generalistes oportunistes com els moixos o les rates?? I fins a quin punt la presència de cadàvers a la muntanya poden afavorir uns o altres? Pot ser una solució deixar algun cadàver a zones de fàcil accés per aquestes aus, complicant el mateix als mamífers? Podríem arribar a conseguir la nidificació del voltor només amb aquestes tasques?
És més curiositat que res... Però si fos factibles per què no intentar-ho...
Joan
Un altre interrogant... La gestió del vedat d'una forma racional, realitzant millores d'hàbitat, sembres de cara a l'establiment de les espècies presa, eliminació dels predadors antròpics, etc, etc, té efectes positius sobradament contrastats sobre els predadors autòctons com els rapinyaires, mustèlids i vivèrrids. Però com promocionar les poblacions de necrófags sense que això tingui la mateixa incidència a les poblacions de predadors generalistes oportunistes com els moixos o les rates?? I fins a quin punt la presència de cadàvers a la muntanya poden afavorir uns o altres? Pot ser una solució deixar algun cadàver a zones de fàcil accés per aquestes aus, complicant el mateix als mamífers? Podríem arribar a conseguir la nidificació del voltor només amb aquestes tasques?
És més curiositat que res... Però si fos factibles per què no intentar-ho...
Joan