Ullastre amb s'olivó blanc

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
bp
Member
Entrades: 76
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 2:28 pm

Ullastre amb s'olivó blanc

Entrada Autor: bp »

Hola

Fa unes setmanes el personal de la brigada de Mondragó ens informaren d'un ullastre amb s'olivó blanc.

Aquí en teniu unes fotos de l'exemplar

Imatge

Imatge

Salut

Biel
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Vaja raresa. No ho havía vist mai. Això pot ser un cas d´albinisme per ausència total de pigments al fruit. Els murtons també son a vegades ben blancs, pero això d´olives blanques és per a sortir al telediario.

Joan
Avatar de l’usuari
Samuel Pinya
Member
Entrades: 211
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:12 pm
Ubicació: AEN

Entrada Autor: Samuel Pinya »

Seria interessant veure si es bitxos es mengen els fruits ben igual que si fossin del seu color habitual. No trobau??

Una aferrada

Sam
Avatar de l’usuari
Pere Llofriu
Member
Entrades: 133
Membre des de: dv. abr. 18, 2008 4:48 pm

Entrada Autor: Pere Llofriu »

Ja te vaig dir que aquestes coses ens interessen a quatre. No crec que els bitxos que tu dius estiguin entre aquests quatre.

Crec recordar que ja va sortir per aquí no sé quina flor albina... En plantes cultivades, quasi tot el que es mou té un cultivar albí. Jo diria que és una mutacioneta recurrent, la falta d'un pigment i ja està... pel que fa a la flor.

En el fruit deu esser més complicat, tot que, ara pens, que només sigui la pela... Coses que se m'han acudit, no és per no dir...

Enhorabona pel descobriment
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

Aquest hivern he vist un ullastre amb una bona part de les fulles blanques. M'he de fixar com ha fet els fruits.
Seria interessant veure com fa aquest de Mondragó els fruits l'any que ve. Si els fa cada any blancs, gairebé segur és una mutació. Si no, un factor ambiental.
No sé si l'eficiència en la dispersió d'aquest individu es deu veure minvada. Gairebé segur que alguns fruits són consumits. El cert és que els fruits es veuen d'enfora, però també és cert que la majoria de fruits de per aquí són negres o vermells.
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
CCardona
Member
Entrades: 150
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 6:24 pm
Ubicació: Sa Pobla

Entrada Autor: CCardona »

Crec que Rafa Mas va fer un estudi sobre la predacií dels murtons blancs, he estat cercant la referència però no la trob. A veure si en Rafel ens podria dir alguna cosa.

CArles
Avatar de l’usuari
CCardona
Member
Entrades: 150
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 6:24 pm
Ubicació: Sa Pobla

Entrada Autor: CCardona »

Ja ho he trobat


http://www3.interscience.wiley.com/cgi- ... 2/PDFSTART

Hi ha més bibliografia al respecte de na Tavesset

CArles
CCardona l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. des. 03, 2008 3:06 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

Gràcies Carles, no l'havia vist aquest paper.
Allò de les fulles de l'ullastre que he dit abans és degut a una esquitxada, avui capvespre m'hi he fixat, n'hi ha un parell amb fulles blanques, tots a ran de camí.
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Respon