qui sap què és...?

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

qui sap què és...?

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola a tots i a totes.

L'altre dia vora el pont del torrent del Gorg Blau, just al costat de la carretera de Lluc a Sóller, vaig veure alguns exemplars d'una "cosa" que no havia vist mai.

Eren uns bolets que semblaven estar fets de cartró. Tenien forma de copa o calze, amb un peu gruixut i curt. No tenien làmines ni esponja.

En vaig agafar un de vell i el vaig xapar. Es veuen les dues parts a cada banda d'un altre. S'aprecia un peu curt i relativament esbrancat, amb una part enterrada grossa i gropelluda. La carn tenia l'aspecte de suro compacte, de color crema brut al peu i més clara (quasi blanc) al capell, sense olor destacable. No el vaig tastar. Tampoc vaig agafar-ne cap perquè no portava cap estri adequat.

Imatge

El que més cridava l'atenció era la vora del capell rompuda i revoltada

Imatge

He demanat a alguns experts, però encara no m'han contestat. Algú sap alguna cosa sobre aquestes "coses"...?

Samuel...?

En saber noves ja vos ho faré saber.

Pere.
Avatar de l’usuari
Samuel Pinya
Member
Entrades: 211
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:12 pm
Ubicació: AEN

Entrada Autor: Samuel Pinya »

Ostris Pere, quina cosa més guapa.

A primera vista m'ha recordat una Sascosphaera o semblant però menys carnosa. Llavors he vist el peu, i m'he quedat amb la boca oberta. No l'havia vista mai tampoc.

Miraré a la bibliografia aquest cap de setmana a veure si trobo rés de semblant.

Una aferrada

Sam
Avatar de l’usuari
Magdalena
Member
Entrades: 20
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 10:50 am
Contacta:

Entrada Autor: Magdalena »

Potser dic una animalada, però a jo me sembla un Lycoperdon (bufa del dimoni) ben passat, no potser?
Magdalena Vicens
Jardí Botànic de Sóller
www.jardibotanicdesoller.org
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola a tots i a totes, hola Samuel, hola Magdalena.

Avui en Joan Carles Salom m'ha comentat que es tracta d'una pota de cavall (Scleroderma verrucossum) que s'ha obert i ha tirat tota l'esporada.

He mirat al llibre "Els Bolets de les Balears" den Constantino i den Siquier i he pogut llegir, a la descripció d'aquest bolet, aquestes paraules:

"... Els exemplars vells poden tenir la forma d'una copa amb els voltants enrrotllats cap avall..."

Vaja... he pensat quan he vist el retrato que hi surt... aquest bolet tenia un no-sé-què de familiar i ara ja em quadra: el peu, aquest peu jo el recordava i no sabia de què...

Fantàstic...!

Magdalena, has estat la que més t'has apropat...

;-)))

Una abraçada...!

Pere
Avatar de l’usuari
Samuel Pinya
Member
Entrades: 211
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:12 pm
Ubicació: AEN

Entrada Autor: Samuel Pinya »

No ho hagués endevinat...

No pensava que s'obrissin tant després de l'esporada. Tal vegada la pluja hagi ajudat.

Estic content, de no haver endevinat, així m'enrecordaré, i m'aniré al llit amb una cosa curiosa per recordar al capet...

Una aferrada

Sam
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Bones tardes:

Per a que vegeu com és aquest bolet abans de l´esporulació, aquí teniu unes fotos fetes als que creixen devora una alzina dolça del meu jardí:

Imatge


I aquí tal com estàn ara, en plena esporulació:

Imatge

I aquí vos mostr aquests dos boletets rars, Helvella lacunosa, que creixen també al meu jardí davall un reure de 25 anys, Quercus faginea ( del Torrent de Puigpunyent):

Imatge

Joan
Respon