perdiu morta covant

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Gil Panadés
Member
Entrades: 202
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 8:45 am

perdiu morta covant

Entrada Autor: Gil Panadés »

Hola forers.
Fa unes setmanes q tenia controlat per ca nostra un niu de perdiu amb 11 ous, que se covaven amb normalitat.
S´altre dia q passava per allá, vaig fer un cop d´ull, i hi havia els ous a la vista i un pam més enllá la famella morta.
Me la vaig mirar una mica i lo unic extrany era q tenia una mica de cagarel.la per darrera.
Lo que me va extranyar es q la seva parella no la substituis amb la tasca de covar...¿no?

Aquest tenia un sol esperó petit a una de les dues cames..., supós era la famella, pero no n´estic segur...¿només coven les femelles?

bon cap de setmana.
Syngamus
Member
Entrades: 71
Membre des de: dt. set. 09, 2008 11:11 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Syngamus »

Hola,
Los machos sólo incuban (o más bien protegen) la nidada mientras la hembra sale a comer, que es un espacio muy breve de tiempo. Si la hembra muere el macho posiblemente busque otra hembra si la estación no está muy avanzada.
Por lo que comentas, podría tener alguna enteritis parasitaria o bacteriana. Nosotros tuvimos un caso en la península de mortalidad en perdices por Chlostridium alrededor de un arroyo que traía aguas de varias granjas de vacuno, de la que aislamos los porpios Chlostridium.

Por lo demás, aprovecho para comentar que la Conselleria tiene un nuevo servicio de Sanitat i Control de Fauna, en el que se pueden enviar a diagnosticar perdices, codornices, conejos, liebres y otras especies cinegéticas encontradas enfermas o muertas. Tenemos nuestro centro en la Fundació Natura Parc.
Si lo que se encuentra es una especie "no cinegética", sabéis que hay que avisar al Cofib.
Saludos
J.Millán
Respon