Queques a s'Albufera

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Queques a s'Albufera

Entrada Autor: Pere Vicens »

Venga, una altra...!

Des de fa anys, (molts...), es fan censos de cants de queques Botaurus stellaris a s'Albufera... però mai les hem fet amb voluntaris del GOB.

He parlat amb el director del Parc i no veu inconvenient en que un dissabte del mes de març (dia 29...?) o d'abril (el 05...?) es faci un cens de queques amb alguns de vosaltres.

Es podria quedar a dormir allà (hi ha unes 20 places) perquè el cens COMENÇARIA a les 6 del matí i acabaria a les 7.

Es tracta d'aixecar-se a les 5, desxondir-se, berenar un poc i partir cap al lloc. S'està SOL (perquè si són dues persones, s'acaba xerrant i no s'escolta). Al començament és a les fosques totals i s'acaba amb la tènue claror de l'auba.

L'horabaixa es determinen els llocs (i si es pot, es visita per poder-s'hi "ambientar") i es fa una xerrada per explicar com s'agafen les dades.

És una possibilitat de conèixer els sons del despertar de s'Albufera: rasclons, rossinyols, gallfavers, boscarles... i, de passada, de tenir la sort d'escoltar el bramul mític de "sa por de sa bufera".

Podriem estudiar el fer dues jornades de cens, separades dues o tres setmanes, per tenir més dades de quants de territoris de mascles cantors hi ha.

Es necessitarien mínim 15 persones... Caldrà dur roba d'abric (fa fred i s'està aturat sense moure's) i una llanterna (tipus frontal).

Si algú té ganes departicipar, que ho digui.


Pere
Avatar de l’usuari
maribeljimenez
Member
Entrades: 78
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 6:57 pm
Ubicació: Esporles

Entrada Autor: maribeljimenez »

Hola!
En Pep i jo ens apuntam. Ens encanta aquesta au i sempre ens enteram del recompte quan ja l'heu fet :-(
Ja diràs quan.

Salut
Maribel Jiménez
Avatar de l’usuari
Xavi Llabrés
Member
Entrades: 88
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 2:38 pm

Entrada Autor: Xavi Llabrés »

boneeees!

jo també m'hi apunt!!;)

ja direu coses en voler!!!:D

Salut!
A falta de grua, bó és xàtxero cendrós
Avatar de l’usuari
Federico González
New member
Entrades: 4
Membre des de: dj. gen. 17, 2008 10:08 am

Entrada Autor: Federico González »

Hola Pere!

Contau amb la meva participació!

Salut!
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Vaig anotant...

Per ara: Manolo Suarez, José Luis Martínez, Xavi Llabrés, Mariel i Pep, Fede.

;-))

Pere
Avatar de l’usuari
Gemma
Member
Entrades: 17
Membre des de: dt. gen. 29, 2008 2:25 pm

Entrada Autor: Gemma »

Hola Pere i resta de forers!
En Rafel i jo també ens apuntarem si va bé, i no mos hem romput cap altre braç.
Beso.
Gemma.
Avatar de l’usuari
Steve
Member
Entrades: 267
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:30 pm
Ubicació: Baleares
Contacta:

Entrada Autor: Steve »

Pere,
No puedo ser menos.... ;) Yo me apunto pendiente de los turnos.
Un abrazo
"No es bonito...solo parece bonito"

Mallorca Bird Ringing Blog:
http://birdringing-mallorca.blogspot.com/
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Tots "a la saca..."

;-))

Pere
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Hi caben dos més, Pere?

Cati i Toni
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Clar que si... de fet, convendria que fossim una vintena per poder fer s'Albufera i s'Albufereta al mateix temps.

S'Albufereta no s'ha fet mai i s'hi podrien posar 3 o 4 llocs d'escolta , i a s'Albufera hi ha molta zona per cobrir (el alguns recomptes hem estat 15 persones i hi havia grans espais sense ningú).

La putada d'aquests cens és que si hi ha sort, poques persones són els que l'escolten. Aquest aucell pot cantar a 150 metres de la teva posició i si la brisa és contrària no l'escoltes... En canvi si la brisa et ve a favor, pots sentir-lo perfectament des de 2 o 3 quilòmetres.

Els dies ideals són els de calma total, sense gens de vent... cosa difícil, a vegades...

Ja ho sabeu... haurem de pregar a Sant Tomàs Molina, a veure si ens ajuda una mica...

;-))

Pere
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Au, venga... que ja arriba el bon temps per la queca... si és que es digna a complaurer-nos...

Es podrien fer dos censos, per tenir més possibilitats. Què vos sembla els dies 22 i 29 de març...?

Lluna plena... mmmhhh... s'Albufera... mmmhhh...

Podriem quedar a dormir a s'Albufera els divendres 21 i 28 per poder estar preparats els dissabtes 22 i 29. Es podrien fer s'Albufera i s'Albufereta de manera conjunta...

Seria molt convenient saber quants de vosaltres vendrieu a dormir a s'Albufera per poder fer la reserva pertinent (màxim 20 persones). Envieu un missatge a

parc.albufera4@gmali.com

Per ara hi ha:

Manolo Suarez, José Luis Martínez, Fede, Xavi Llabrés, Pep i Maribel, Rafel i Gemma, Toni Muñoz i Cati Artigues, Steve, Pere Vicens...

Aquests dies he fet algunes escoltes al vespre i a la matinada... i per ara no canta...

;-((

Esperem que el bon temps ens acompanyi.

Pere Vicens
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Eeeeppp...!

veig que hi ha un error en el correu electrònic

ha de ser: parc.albufera4@gmail.com (no "gmali")

Perdoneu...!

Pere
Avatar de l’usuari
Antonio Bauza
Member
Entrades: 113
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 8:34 pm

Entrada Autor: Antonio Bauza »

Juntament amb en Bernardí Morey mos apuntam, ja mos diràs a quin dels dos torns queden places ja que mos es igual, esperant que poguen sopar junts, a mes a mes mos comprometem a dur dues botelles de vi i una de " tres caires" sa ximbomba per acompanyar i si mos entonam un poc cantarem tot plegats gloses, ja veurem qui s' aixeca el dematí. . . .
Salut per a tots
Toni Bauçà
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola...! som viu, encara.

He patit un puta grip que m'ha tengut des del dia 7 a dins del llit.

Físicament no estic curat del tot, però a casa ja no hi puc estar... és superior a les meves resistències i la família ja n'està fins a les celles d'aguantar les meves malsofridures. Demà aniré a cercar l'alta mèdica i dimecres, si tot va com toca, j'arribaré a s'Albufera.

Algunes persones m'han dit que podran venir aquest cap de setmana, mentre que d'altres ho han anul.lat per temes de festa i celebracions.

Cap problema, Carlota i Cristina. Per divendres hi ha lloc per dormir a s'Albufera, i així disssabte no haureu de pegar el bot del llit a la "mala hora".

De tota manera, dimecres horabaixa avisaré a totes les persones amb un missatge.

;-))

Pere
Avatar de l’usuari
Antonio Bauza
Member
Entrades: 113
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 8:34 pm

Entrada Autor: Antonio Bauza »

A L' atencio de Pere Vicens:
Estimat Pere; estic content de que ja estiguis be, si te va be hem podries apuntar a jo i al meu amic Bernardí per dormir a s'Albufera el proper dia 28, supos que hem de dur sac i per descomptat sopar, a quina hora hi hem de esser el vespre? Hi a on mos veim l' edifici gran, el d'e entrada? ja dirás coses.
Salut Toni Bauçà
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola a tots des de sa bufera...!!

A la fí...!

Vaja, a veure. Hi ha apuntades per divendres 21/dissabte 22 les següents persones:

Pere Tomás, Carlota Viada, José Luis Martínez, Rafel Mas, Gemma Carrasco, Fede González, Toni Muñoz, Cati Artigues, Cristina Fiol, Biel Perelló i Gero Corró.

Els que volgueu (pogueu) quedar a dormir a s'Albufera heu d'arribar l'horabaixa, a l'hora que pogueu, però millor si veniu a les 19'00 o abans. Jo hi seré fins a les 21'30. Heu d'entrar amb cotxe pel Pont dels Anglesos i aparcar a Sa Roca.

L'horabaixa-vestre tendriem la xerrada metodològica i repartiriem les habitacions. Es demanarien les preguntes habituals i es contestarien amb les respostes habituals... ;-))

Cal dur alguna cosa per sopar, però si no, hi ha alguns llocs per menjar just al costat de s'Albufera. El que sí cal dur es alguna cosa per berenar al matí.

Cal dur una llanterna per a cada un de nosaltres, roba d'abrig i (si és possible) un compàs o brújola. Si no, paciència, ja veurem com ho fem...

La cosa va de la següent manera:

- A LES 5 DEL MATÍ ens veurem a la cuina de les cases de Sa Roca. Berenarem i ens despertarem plegats
- A les 5'30 partirem cap als llocs de cens
- A les 6'00 comença el cens i acaba a les 7'00.

Llavors es posen les dades en comú i s'avalua la cosa... i fin...!

Llavors cadascú farà el que podrà/voldrà.

Si plou, o fa vent, el cens no funciona, però si voleu venir, no hi ha problema.

Pels propers dies 28-29 hi ha apuntats en Diego i n'Aina Lleuger; Steve, Toni Muñoz, Cati Artigues, Jesús Jurado, José Luis Martínez, Pep i Maribel, Rafel i Gemma, Fede, Carlos Lopez-Jurado, Bernadí Morell i Toni Bauzà.

Al mes d'Abril en tornarem fer un altre ( o dos) amb n'Eulàlia Caballé.

Ja vos diré coses.

Pere
Pere Vicens l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. març 19, 2008 7:29 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Steve
Member
Entrades: 267
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:30 pm
Ubicació: Baleares
Contacta:

Entrada Autor: Steve »

Pere,

Este finde si aun queda sitio tb me apuntaré...

Un abrazo

Steve
"No es bonito...solo parece bonito"

Mallorca Bird Ringing Blog:
http://birdringing-mallorca.blogspot.com/
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola a tots i a totes.

Avui dematí en Fede i jo hem estat aguantant el vent a s'Albufera.

Ha estat un dematí vistós, amb una llum de lluna espectacular i un trenc d'alba ple de núvols i colors.

De queques no n'hem sentida cap, però s'ha vist 2 vegades 1 ex. que ha passat volant a baixa altura entre el Ras i els Rotlos... pel què d'haver-ni, n'hi ha.

Espero que divendres i dissabte que ve la cosa estigui més calmada i pogueu disfrutar d'una matinada buferera com cal.

S'ha vist l'ibis sagrat que en Maties va retratar ahir i una cigonya Ciconia ciconia ha voltat sobre Sa Roca una bona estona devers les 9 i mitja.

Salud...!

Pere
Avatar de l’usuari
Antonio Bauza
Member
Entrades: 113
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 8:34 pm

Entrada Autor: Antonio Bauza »

Estimat Pere:
No he vist cap missatge nou respecta a la convocatoria per demá vespre i passat demà dematí.
Just volía saber si es manté ja que amb aquest cas vos confirm la meva presencia i del meu amic Bernardí Morell,supòs que es mantendrien també els horaris i les condiciones que deies al darrer missatge.
Salut i bon temps afortunadament pareix que así serà per aquets dos dies
Antoni Bauçà
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola a tots. Hola Toni

No he dit res perquè no hi ha res nou a dir... però ho tornaré a repetir:

Dissabte passat, amb vent, erem dues persones i una queca es va deixar veure dues vegades... per tant és una qüestió de sort. Per demà i dissabte no hi ha dades metereològiques dolentes i, si tot va be, tendrem condicions bones... a veure si canta...

El que vengui l'horabaixa de divendres ja sap com ha de fer i el que pugui venir el dissabte al matí, a les 5 ha d'estar a Sa Roca.

Farem un cafetet i partirem a les 5,30.

El cens serà de les 5,45 fins a les 6,45 perquè el dia ja s'ha avançat molt.

Amb els que venguin l'horabaixa podrem fer una xerrada per explicar les coses i fer les preguntes i contestes. També es podrà fer una volteta a la nit, per escoltar els sons nocturns.

Porteu sac de dormir, roba calenta i llinterna. Si teniu una brújula, molt millor (si no, no passa res).

Porteu alguna cosa per sopar i berenar.

Si teniu protector de moscarts, també.

Ja no sé què dir més...

Segurament en farem alguna/es altre/s a l'abril, ja veurem...

Bona nit...!

;-))

Pere
Respon