Pluja de titines de muntanya

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Pluja de titines de muntanya

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Hola. Fins diumenge horabaixa no es varen veure les primeres titines de muntanya (Anthus spinoletta) a s'Albufera, però han arribat amb ganes. Avui dematí, al petit prat que hi ha just davant recepció, n'hi havia més de 50 alimentant-se frenèticament darrera uns poltres camarguesos, com si fossin xàtxeros grocs.

No record haver vist mai abans les titines de muntanya associades a bestiar, i sobretot mai n'havia vist tantes juntes! Hi havia també alguna titina sorda (A.pratensis, ben poquetes) i alguns xàtxeros (Motacilla alba).

Un parell d'hores més tard he passat per la zona i no en quedava cap, segurament han seguit amb el seu llarg viatge...

Aquests dies pot ser entretingut anar a les zones on abunden les titines i els xàtxeros, hi ha bon pas i, a més, són bons moments per veure espècies interessants (a Catalunya s'estan veient aquests dies titines grosses -A.richardi- i xàtxero citrí -M.citreola).

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Gabriel
Member
Entrades: 347
Membre des de: dv. juny 05, 2009 4:50 pm
Ubicació: Calvià Poble
Contacta:

Entrada Autor: Gabriel »

hola Maties , nosaltres en Manolo , en Kike , i jo el diumenge matí je en verem moltes de Anthus spinoletta , concretament a Es Ras. Jo prt l'horabaixa vaig veure un grupet per una especies de Torrent artificial, on tambe vaig veure :

-Motacilla alba.
-Motacilla cinerea
-Tringa ocrhopus.
-Falco tinnunculus.
-Columba palumbus
-Gallinula clhoropus.
-Anas platyrrinchos
-Saxicola torquata
-Cardueis carduelis
-Anthus spinoletta.
-Passer domesticus.
-Serinus serinus
-Carduelis cannabina.
-Sylvia melanocephala.
-Bubulcus ibis.
-Larus michahellis (en vol)

I casi segur , segons la descripcio que puc donar :

-Aucell rapinyaire , vol molt rapid, espatlles grises , volaba molt baix, quan va pasar va aixecar tots els altres aucells, despres es va ficar dins uns arbres....

Jo crec , que pot se un Accipiter nisus i segons en Jose Luis diu , que molt probablement ho fos...

PD: Queda pendentb la cronica de l'albufera.

S. Biel
Gabriel l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. oct. 21, 2009 5:58 am, en total s’ha editat 1 vegada.
GRUP D'ORNITOLOGIA DE CALVIÀ

www.goc-calvia.blogspot.com
Respon