Hola.
Aquest missatge és tan sols per entretenir una mica als que vos agrada intentar identificar aus atípiques, poc comunes o difícils.
En la primera imatge fixau-vos (per embullar, vagi per dit! ) en l'abombament del front de la gavina.
I en aquesta segona, en l'iris, la forma del cap i la coloració de les parts inferiors, per exemple.
Ambdues fotos estan fetes a Mallorca aquestes darreres setmanes. Torn avisar que les mostr per entretenir una mica, així que, algú s'anima a dir a quines espècies pertanyen?
Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Hola Maties , m'atrevesc a dirte el que crec que son , pero jo no tenc molta experiencia en Larus....
1 imatge : jo crec que es 1 ex jove de Larus michahellis(la gavina de tota la vida), pero segurament m'hequivoc...
2 imatge: estic segurissim de que es un jove de Larus argentatus(no tant comuna aqui) , jo ho justificaria , amb que te les potes mes bé rosades, i es molt mes oscura que les michahellis joves , i fins i tot m'atreviria a dir que podria ser un ex de 1er hivern....
PD: Jo conec els joves de les Larus michahellis, al meu institut ronden a la recerca que qualque berenar tirat , bocatas , fruita ....
Vaja, no pensava que aquest missatge acabaria anant cap on ha anat.
Bé, tornant a les fotos inicials, crec que mostren una mica algunes de les coses que s'han anat diguent pels que les heu comentat. Primer de tot, que en qüestió de gavines no sempre tot és el que pareix, i després, que són unes aus d'identificació intrigant i molt interessant que, això ja és una impressió encara més subjectiva, pens que les deixam bastant de banda quan sortim al camp, com si no tenguessin gaire interès per als que gaudim de l'observació i identificació de les aus. Per ventura el fet que les guies de camp genèriques no recullin la majoria dels plomatges de les gavines ajuda a aquesta falta d'interès. O el fet que algunes es considerin de vegades com una plaga.
La primera és efectivament una michahellis, en aquesta no hi ha dubte. Encara que el "bony" del front pugui fer pensar en una altra espècie (de fet, en les guies especialitzades apunten l'abombament frontal com a característica pròpia de L.marinus). Però està clar que la resta del que es veu apunta clarament a michahellis.
En canvi la segona no és tan senzilla. Quan la vaig veure vaig pensar en un segon hivern d'argentatus (no és un primer hivern, tendria les primàries juvenils, entre altres detalls), i quan vaig veure les fotos a casa també pensava en aquesta possibilitat. Però com ha dit en Miguel, hi ha alguna cosa que no acaba de quadrar. Per exemple, el bec tan fosc, o les primàries tan llargues, no són pròpies d'aquesta espècie i aquesta edat. Així que, per a mi, de moment és una Larus sp. És veritat que la majoria dels experts que l'han vista opinen que pot ser una argentatus (no tots, n'hi ha que apunten a L.michahellis), però torn a repetir que no ho tenc clar. I la taxonomia per votació popular, que diu en Miguel, no crec que funcioni en casos com aquest :-))
Llàstima que no dugui anella de lectura a distància, així sabríem el que ès. Una michahellis nòrdica també seria ben interessant, per ventura més i tot que una argentatus!! Qui sap, igual la tornam a veure d'aqui a unes setmanes o uns mesos, i poguem veure més detalls que permetin identificar-la correctament.
Gràcies als que heu participat d'aquest joc!!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2