Carricerín real, etc

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Damià Jaume
Member
Entrades: 136
Membre des de: dt. maig 06, 2008 7:36 pm

Carricerín real, etc

Entrada Autor: Damià Jaume »

Hola de nou,

Avui dematí, un carricerín real fent "pseudocants" al canyet de la depuradora de Sant jordi. L'he vist molt bé. També un caramull d'ulls de bou collibyta cantant. I un altre xàtxero groc.

Continua havent-hi juïes a centenars, i fuells (devers 150 en vol; un d'ells, més petit que els altres: estau al loro).
Lo del carricerín, ¿se sabia que hi vivia per aquí, o sols a s'Albufera?

Saludos
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Hola Damià.
Desconec si s'havia vist abans la buscarla mostatxuda al prat de Sant Jordi, però sí a altres bandes on no hi nidifica. Per exemple, existeixen algunes cites hivernals a la zona de canyissar del salobrar de Campos. No és una au "estrictament sedentària", com es pensava. Hi ha treballs fets molt bons sobre aquesta espècie a la península ibèrica, els quals citen moviments hivernals.
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
E. Amengual
Member
Entrades: 126
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:58 pm

Entrada Autor: E. Amengual »

A Ses Fontanelles abans de vegades n'hi havia, actualment és mal de dir...
Avatar de l’usuari
Manolo
Member
Entrades: 140
Membre des de: dc. gen. 23, 2008 7:52 pm

Entrada Autor: Manolo »

Bones,

s'ha capturat algún exemplar per la zona del Prat, sempre a l'hivern.
Les poblacions de mes al nord son migrants, recordo que per la zona de Llevant peninsular tenen recuperacions d'exemplars de fora, especialment francesos. Aquí no tenim cap recuperació, però potser aquests que se veuen fora s'albufera venen de fora....o de la mateixa albufera. L'any passat vàrem tenir una gran sorpresa, se va recuperar per Catalunya (crec que als aiguamolls de l'Ampurdà, però no recordo de memòria) una femella que l'any anterior havia estat anellada al parc de s'Albufera de Mallorca, el primer moviment que s'observa després de més de 4.000 anellaments.

salut

Manolo
Respon