AJUDA IDENTIFICACIÓ de dues silvestrones.

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

AJUDA IDENTIFICACIÓ de dues silvestrones.

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Hola Amics:

Si na Magdalena des Jardí Botànic de Sóller veu aquest missatge segur que em sabrà dir totd´una de quines espècies es tracta. Com que no hi havía cap lletreret devora i mai havía vist aquestes plantetes, no sé sa seva identitat i no les trob a s´Herbari virtual.

Sa primera és molt petita, més o manco des tamany d´una Romulea o una Gagea i està sembrada entre endemismes d´Eivissa i Formentera:

Imatge

Imatge

Sa segona me sembla una Scutellaria balearica, però no n´estic segur. Lo que sí és evident és que es tracta d´una labiada. Té un cert parescut amb un Teucrium chamaedrys, però ets exemplars que conec des camp son més coriacis i un poc llenyosos i tenen unes flors llises sense puntets vermells:

Imatge

Imatge

Imatge

Moltes gràcies: Joan
Joan Bibiloni l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. abr. 19, 2010 9:58 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Toni Muñoz
Member
Entrades: 362
Membre des de: dt. des. 11, 2007 8:50 pm

Entrada Autor: Toni Muñoz »

Hola Joan,
per a mi la primera podria ser Brimeura fastigiata (gràcies Miquel Àngel per donar-me-la a conèixer).

Salut

Toni
Toni Muñoz l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. abr. 18, 2010 4:48 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Joan Bibiloni
Member
Contacta:

Moltíssimes gràcies, Toni. Ets un fiera!!

Jo la cercava pensant que era endèmica de ses Balears i resulta que és endèmica de Còrsega i Sardenya. Per això a s´Herbari Virtual no la trobava, només hi ha sa Brimeura duvigneaudii, que sí és endèmica de Mallorca:

Imatge

A veure si qualcú sap identificar sa segona planta.

Salut: Joan
Toni Muñoz
Member
Entrades: 362
Membre des de: dt. des. 11, 2007 8:50 pm

Entrada Autor: Toni Muñoz »

Uep Joan,
Brimeura fastigiata viu a les Balears (la conec de les muntanyes del meu poble, Artà). Crec que també es troba a Menorca, com a mínim.

Salut

Toni
Joan Bibiloni
Member
Contacta:

Moltes gràcies de nou, Toni.

Això vol dir que es tracta d´un endemisme tirrènic. Ara ja podré posar ses fotos a s´enllaç d´Endemismes Tirrènics de sa meva web.

Salut i gràcies: Joan
Respon