joves d'arpella

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

joves d'arpella

Entrada Autor: Pere Vicens »

Bon vespre a tots i a totes.

Avui horabaixa ha alçat el vol el primer jove d'enguany d'arpella (Circus aeruginosus). Haurem d'estar amb l'ull parat per les àrees cerealistes de Maria, Sineu, Vilafranca... i també pel Salobrar.

La setmana passada, també a s'Albufera, es va veure un cegall (Gallinago gallinago), tres guatleretes de mar (Glareola pratincola) i es va sentir cantar una bona estona un mascle d'ull de bou (Philloscopus collybita) al comú de Muro.

Per cert, que enguany sembla que ens han envaït els enganapastors (Caprimulgus europaeus): al menys 5 mascles marquen territori des de fa dues setmanes al Parc.

Bona nit...!!

Pere
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

Dimecres a la zona dels "primillas" de Maria vaig veure 2 arpelles, una la vaig perdre tot d'una, i l'altra va ciclejar i guanyar altura per partir direcció Can Picafort-s'Albufera. Era una femella i li vaig veure clarament amb els prismàtics una marca alar a la part dorsal de l'ala esquerra (se li aixecava qualque estona). No seria una d'aquelles marcades a s'Albufera fa uns anys?
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola Pep.

Si..., el més probable és que sigui una de les anellades per gent de la SEO i del GOB fa tres anys a s'Albufera. Aquests darrers hiverns també s'ha vist una altre femella marcada amb dos plàstics blancs.

Aquests plàstics porten una inscripció de color negre, però és massa petita per poder llegir-la sense problemes. Si la veieu aturada i porteu telescopi, per ventura es podria confirmar del tot.

Una abraçada,

Pere
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola a tots,

Ahir a darrera hora vaig estar un parell d'hores pel Salobrar i voltants (Barrala, Sa Cova...) cercant, entre d'altres espècies, les arpelles. No vaig veure ni una. Jo diria que no nien perqué segur que alguna hauria vist.

Salut,

Jordi
xaviermas
Member
Entrades: 81
Membre des de: dl. feb. 25, 2008 12:54 pm

Entrada Autor: xaviermas »

Jo al Salobrar fa estona que no hi he estat,
però tenc cites d'enguany i de la'any passat a les 6:30/7:00h del dematí quan jo partesc cap a Ciutat a la feina
les veig tant a la carretera dels presos (la que envolta el salobrar per la part nord) i per la zona de Sant blai (crta Colònia-Campos)

fa dues setmanes vaig veure la darrera a la crta dels presos

salut
X
Respon