Arbre fruiter 'd'un temps' de les illes de Croàcia

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
toni font
Member
Entrades: 15
Membre des de: dc. feb. 27, 2008 4:50 pm

Arbre fruiter 'd'un temps' de les illes de Croàcia

Entrada Autor: toni font »

Potser algu me podra ajudar a identificar aquest arbre:

http://picasaweb.google.es/tonifontg/ArbreMljet#

fotografiat (5 fotos) a l'illa Croata de Mljet, també l'he vist a altres illes gregues del Jònic (a la zona de Zakynthos)
Recorda el Crataegus, i fa uns fruits com pometes, que sembla serien més menja de bestiar que de persones.
Sembla que son arbres sembrats i cuidats en el passat i abandonats actualment, i de lluny recorden més un ametller que un espinaler
En tenc llavors si a algú li fa ilusió sembrar-ne

També vaig dur llavors dels xiprers que creixen a les vores de les illes fent bosquets ben esponerosos (les dues darreres fotos) si algu en vol

Una abraçada
tf
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Hola Toni:

A tota la Mediterrània hi creix un hibrid estable entre l´espinaler, espinal o cirerer de pastor, Crataegus monogyna i l´atzarolera, Crataegus azarolus, que reb el nom de Crataegus ruscinonensis. A Mallorca es pot trobar qualque exemplar solitari aquí i allà, però son molt escassos. Jo en conec un a la carretera que va de Valldemossa a Banyalbufar. Fa uns 20 anys li vaig agafar una branqueta, la vaig sembrar talment dins la terra i va aferrar i ara és un arbre esponerós carregat de fruita. No sé si aquest arbre de Croàcia és un Cratageus ruscinonensis, però s´hi assembla bastant. Els fruits son més petits que les atzaroles i més grossos que els fruits de l´espinal. Tenen un gust fat i farinós i no tenen gaire popa:

Imatge


Imatge


Imatge


Una abraçada: Joan
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 669
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

A mi em fa més pinta d'una varietat de perera que de Crataegus, cirerer de pastor o atzerolera, però en desconec el nom de la varietat o espècie concreta. Potser si ho envies a amics arbres t'ho aclariran. Salut i bon estiu a tothom.
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 669
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Amb la consulta que he fet a un company expert (d'amicsarbres), gairebé estic segur que es tracta d'una varietat de perera, Pyrus. Toni, guarda'm algunes llavors per favor.

Salut i bon estiu.
Joan Vicenç l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. jul. 21, 2010 10:08 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Respon