Vespes?

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Toni Muñoz
Member
Entrades: 362
Membre des de: dt. des. 11, 2007 8:50 pm

Vespes?

Entrada Autor: Toni Muñoz »

Uep bona gent,
m'acaba de cridar un periodista que està preparant una informació sobre l'abundància de vespes aquest estiu. Segons m'ha dit, han rebut diverses cridades i correus-e de gent que es queixa de l'abundància de vespes. Jo no he detectat res que m'hagi cridat l'atenció en aquest sentit (vaja, en menjar, sobre tot fruita, a fora vila sempre en compareixen, però crec que és lo normal) però potser algú de vosaltres sí que pensa que enguany són més abundants. Opinions?

Salut

Toni
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Entrada Autor: joem »

Hola a tots,
Jo he vist la noticia, tot i que no recordo a on, quan ho he vist he pensat que estrany jo no he notat un augment especial, fins i tot potser havia menys que altres anys, no se potser hi ha una abundancia a algun lloc concret, així en general jo crec que no es perceb aixo.
Salut
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

A davall ses porxades i teulada de sa caseta des meu hort hi ha 5 vesprers a pocs metres un de s´altre. Normalment cada estiu n´hi sol haver un o dos, però enguany n´he contats cinc i és possible que n´hi hagi més. No els he cercats, simplement pas per davall cada día. Lo pitjor és que som alérgic a ses picades d´abella i vespa. Sa darrera vegada que me va picar una abella, em va faltar ben poc per a tenir un xoc anafilactic.

Fa uns 10 anys si me picava una abella o una vespa només me sortía una fava que me picava un poc dos dies i res més. Em feia molta il.lusió tenir eixams d´abelles a s´hort i poder menjar sa meva propia mel. Vaig contactar amb uns apicultors de LLucmajor i els vaig comprar tres eixams. De tant en quan em picava qualca abella i no em passava res greu, fins que un día que m´acabava d´afeitar i m´havía posat un poc de massatge, vaig passar com sempre per devora una de ses caseres d´abelles, ja que me venía de pas i una abella furiosa va sortir de sa casera i me va atacar embogida, picant-me a sa cara. Jo no ho sabía, però resulta que ses olors fortes de colònies, perfums, massatges, etc... irriten ses abelles. De cop em va començar a picar tot es cos, em vaig omplir de faves inmenses, sa llengua se me va inflar i vaig començar a tenir dificultats per a respirar. Es cor em bategava a una velocitat frenètica, semblava que m´havía de sortir de sa post des pits. Sense perdre un segon, vaig correr a cercar es meu maletí i em ses mans tremoloses i sa vista emboirada em vaig posar a jo mateix dues injeccions. Això em va salvar.

Dos anys després ses abelles des tres eixams es varen morir atacades per ses erugues carnivores d´una papallona nocturna, que es menjaren ses larves i sa mel. Sa veritat és que no em va saber massa greu. Ufff, quin descans!!!

Bona nit a tots: Joan
Joan Bibiloni l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. ago. 26, 2010 9:47 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Joan de Randa
New member
Entrades: 4
Membre des de: ds. ago. 21, 2010 3:33 pm

Entrada Autor: Joan de Randa »

Bon vespre,
efectivament, n'hi ha més que els darrers temps, almenys pel que a mi m'afecta: visc en una antiga casa de poble, de pedra viva lligada amb argamassa d'argila i calç, i a quatre o cinc forats de la façana s'hi han instal·lat, de fa dies, les vespes. Moltes, com no ho havíem vist mai.

Salut,

Joan Capellà.
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Passa lo mateix que amb la formiga argentina. Enguany les condicions de humitat i temperatura són idònies pels himenòpters. De totes maneres hauriem de saber exactament a quina casta de vespes es refereix l'article. Supòs que es refereix a la Vespula germanica o la Polistes gallicus.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Respon