Una voladora espectacular

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 670
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Una voladora espectacular

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Suposo que es tracta d'una espècie d'abella, en aquest cas en plena activitat d'exploració urbana. Va ser molt curiós comprovar, no és la primera vegada que ho veig, que li agrada posar-se al mateix lloc, en aquest cas sobre l'ansa d'una bossa de plàstic. Des d'aquest lloc anava fent incursions per la clastra i la cuina de ca nostra. El seu vol impressionant per la rapidesa i detall en quedar-se quieta o girar cap aquí o cap allà.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ivan Ramos
Member
Entrades: 36
Membre des de: dj. gen. 10, 2008 4:03 pm

Entrada Autor: Ivan Ramos »

Hola, Joan Vicenç:
Idò jo estic gairebé segur de què no es tracta d'una abella, sinó d'un sírfid, de l'ordre Diptera. Se semblen a les abelles o vespes com un mecanisme de defensa (mimetisme batesià). Fixa't en les antenes de l'insecte de la teva foto: està clar que és una mosca.
Ara que, per arribar a nivell d'espècie, haurem d'esperar que guaiti per aquí el "gurú" Xavier Canyelles.

Salut!

Ivan Ramos
Avatar de l’usuari
Joan Vicenç
Member
Entrades: 670
Membre des de: dl. abr. 14, 2008 9:17 pm
Ubicació: Alaró
Contacta:

Entrada Autor: Joan Vicenç »

Cert Ivan aquest ulls la delata. Ho havia pensat. He de reconèixer que en sé poc i que m'esforço poc en saber-ne més. Això no vol dir que no m'inclini d'admiració i curiositat davant qualsevol descoberta naturalística. En tenir més temps m'hi dedicaré amb plaer.
Gràcies i que passis un bon cap de setmana.
Respon