Mortitx, novembre 2010

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Mortitx, novembre 2010

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Avui dematí hem anat a Mortitx na Susana, en Lalo, en Carlos i jo. Una aucellada per tot, sobretot fringí·lids i túrdids.
A destacar 1 hortolà de canyet (Emberiza schoeniclus) dins un esbart de pinsans, gafarrons i altres espècies. Cap de noltros havíem vist mai l'hortolà de canyet a Mortitx abans.
També 1 durbec (Coccothraustes coccotharaustes), 2 tords cellards (Turdus iliacus) i moltes grívies (Turdus viscivorus), n'hi havia per tot.
Com és habitual, bona presència d'àguiles calçades i voltors (negres i forasters).

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Bones, ahir dematí vaig estar de nou per Mortitx. Bona part del temps me'l vaig passar observant els tords que entraven a menjar a un lladoner. Alguns aturaven una estona a unes branques d'una alzina, i això em permetia veure'ls a plaer. N'hi havia una carretada, sobretot grívies (T.viscivorus).

Imatge

Imatge

També vaig poder fotografiar un tord burell (T.pilaris).

Imatge

Varen entrar 4 tords d'ala roja (T.iliacus), però a aquests no els vaig poder fer cap foto. Mentre observaba els tords, vaig poder veure fins a 3 intents de captura de coloms per part d'una àguila calçada. Esperava posada a un pi d'alt d'una penya, es tirava en picat cap a ells i, en no aconseguir captura, tornava a enlairar-se i a posar-se al mateix pi. Una foto testimonial d'aquest exemplar:

Imatge

Vaig estar una estona també observant les aus que acudien a alimentar-se a sobre de restes de rem (l'escobajo, que diuen en castellà, no sé com es diu en mallorquií). Hi havia un grupet de titines de muntanya (Anthus spinoletta), 2 xàtxeros cendrosos (Motacilla cinerea) i fins i tot un passaforadí (Troglodytes troglodytes). Aquest darrer, massa inquiet, no el vaig poder fotografiar.

Imatge

Imatge

Imatge

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Bons retrats, Maties...!!

A les restes del raïm quan s'ha premsat, a Felanitx les anomenem rapa.

De la fermentació d'aquestes restes se'n obtenia la canya, la beguda espirituosa forta que, mesclada amb el cafè, resulta una rasca. A Felanitx, off corse...!

Pere
Pere Vicens l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. nov. 21, 2010 1:37 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Respon