Pàgina 1 de 1

Gageas, també...

Publicat: dg. feb. 15, 2009 9:08 pm
Autor: Naturalista - s'Albufera
Hola de nou,

Les Gagea mauritanica ja han començat a florir... Si aneu a voltar per la garriga a veure orquídies, podeu trobar també les escadusseres i petites flors grogues que decoren la molsa.

Si aquest proper cap de setmana (diumenge 22) fa bon temps, podem trobar-nos en haver dinat amb els que les vulgueu veure i hi anem plegats.

Envieu-me un missatge al parc.albufera4@gmail.com i vos diré on. La caminadeta és mooooolt curta i a peu pla.

Pere

Publicat: ds. feb. 28, 2009 8:06 pm
Autor: Joan Bibiloni
Hola, bones tardes:

Avui horabaixa he trobat un bon redol de floretes grogues que no havía vist mai. Gagea nevadensis?.

Imatge

Imatge

Joan

Publicat: dg. març 01, 2009 4:40 pm
Autor: Naturalista - s'Albufera
Hola Joan,

Semblen Gagea nevadensis (almenys, mauritanica no ho pareixen), però...

;-))

Pere

Publicat: dc. feb. 17, 2010 11:12 am
Autor: Naturalista - s'Albufera
Bones...!

Les Gagea mauritanica de s'Albufera ja han tornat a florir. Ahir vaig trobar-ne 6 ben "noves"... curiosament ahir va fer exactament un any (mireu la data del primer missatge) de la detecció de la primera floració del 2009.

Ja comença...!

Pere

Publicat: dj. feb. 10, 2011 12:15 pm
Autor: Pere Vicens
Bon dia a tots i a totes.

Com ha deixat entreveure en Carles Cardona en el seu missatge de Son Real, ahir horabaixa vaig trobar 7 flors de Gagea mauritanica a s'Albufera. Des de començaments de febrer he anat visitant contínuament la zona per detectar la seva obertura... i sembla que el fred i les pluges de les passades setmanes, junt amb el sol i el bon temps d'aquests darrers dies, ha fet explotar ràpidament la cosa.

També l'allassa Allium triquetum i els albons Asphodelos aestivus han començat a florir de cop aquests darrers dies...

La primavera ja guaita... el passat dimecres dia 2 fou la Candelera... La tradició popular diu que si la Candelera plora, l'hivern és fora... i si la Candelera riu, l'hivern és viu. Curiosament va fer sol, però amb molt de vent i molt fred...!

Tindrem "hivern" (o no...) per una bona estona...?

A veure què passa...!!

;-)))

Pere

Publicat: dt. feb. 12, 2013 9:58 am
Autor: Pere Vicens
Bon dia a tots ia totes.

Ahir al matí una flor groga de Gagea mauritanica guaitava dins la marina de Petra, devers Son Doblons...

Ara comença...!!

Pere