Fa dos anys, si m´haguessin dit que podría cultivar falgueretes de marge a partir d´espores, no m´ho hagués cregut. Idò sí, el que semblava casi impossible, donats els meus escasos coneixements sobre aquest cultiu tan extrany, s´ha fet realitat. I aquí en teniu una prova:

Jo, que som un sac de nervis, he hagut d´aprendre a tenir paciència, moltíssima paciència, un any i mig de paciència, però ha valgut la pena. Els que m´heu seguit en aquesta aventura recordareu la repoblació de llengues de cero de cultiu que ferem en Joan Rita i jo el mes de Novembre passat a Na Burguesa.
Ara tenc ja bastants de cossiolets amb Asplenium majoricum i Asplenium trichomanes ssp. inexpectans, com els de la foto, que ja son prou grossos per a ser trasplantats als marges de Sóller, aprop dels seus progenitors, però hauràn d´esperar uns quants mesos més, ja que ara no és un bon moment per a trasplantar-los. Aviat farà massa calor i deixarà de ploure i no podríen soportar l´estiu. El millor moment serà després de les primeres pluges de la tardor. Aleshores altres falgueretes que ara son molt petites, com els Asplenium petrarchae ssp. petrarchae de la foto, ja hauràn crescut abastament per a ser trasplantats. Quina feinada!!! Si qualcú s´anima a ajudar-me, podem fer una quedada repobladora devers el mes d´octubre.
Bona nit a tots: Joan