Romulea blanca

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Romulea blanca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Hola de nou... ara que na Bàrbara ha enviat aquesta preciositat, aprofitaré per exposar-vos un dubte que tenc: dissabte vaig retratar aquestes dues Romulea però no sé si són columnae inmaculata o asumptionis... Algú dels experts em pot ajudar...?

Imatge

Imatge

Estaven a s’Algar, a Portocolom, ben a prop de la zona on la saladina de la mar no deixa créixer gaire cosa... concretament a l'ombra d’una paret de pedra, mirant cap a tramuntana... A la part assolellada, a pocs metres, hi havia una bona quantitat de Romulea de color cel-morat, però aquest rodol ombrívol estava farcit exclusivament de les de color blanc...

És normal aquesta distribució de "blanques a més ombra i morades a més sol"...?

Pere
Joan Rita
Member
Entrades: 153
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 5:30 pm
Ubicació: UIB
Contacta:

Entrada Autor: Joan Rita »

Hola Vicens, jo diria que és R. columnae inmaculata, la forma i color de les fulles són més pròpies de R. columnae, perquè lR. assumptionis les té mes arrodonides i amb un color més vermellós o gris. No he reparat amb aquesta distribució ecològica que comentes, sí que he observat que R. columnae és molt variable segons la humitat del sòl, a lloc humits es fa molt gran amb flors pedunculades (i es va citar com R. ramiflora); és clar que aquest grup de R. columnae necessita un estudi mes acurat per saber on acaba la variabilidad i comença la diferenciació genètica. Salut!
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Gràcies, Joan... no sabia com diferenciar-les, ara ja tendré aquests aspectes en compte...

Em pensava que aquesta distribució de coloració ombra/sol estaria descrita o observada... també m'hi fitxaré a més llocs i vos diré coses... Per cert, de Gagea mauritanica no en vaig veure cap per aquella zona... per ventura és massa seca...

Una abraçada,

Pere
Respon