les gavines i el chorizo

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Xavi Llabrés
Member
Entrades: 88
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 2:38 pm

les gavines i el chorizo

Entrada Autor: Xavi Llabrés »

bones a tots!

Com alguns ja sebeu estic fent les pràctiques de magisteri a alcúdia a s'escola de l'hort dels fassers, i quina va ser la meva sorpresa, que sobre les 10,30 més o manco quan queda poc que comenci el pati dels infants i el descans (merescut) dels professors, les gavines ( L. michaellis) comencen a agafar posicions sobre els focus i els terrats dels edificis, mentre els nins juguen, es tiren el menjar, els hi cau, el tiren dins la paperera, etc etc etc. just quan toca la campana és produeix una doble estampida: primer toooots els nins corren cap a les aules a la espera de una nova e interresantissima lliçó de qualsevol de les seves asignatures preferides i en segona una batalló de gavines es tira a per tot el menjar que prèviament durant el pati ja havien fixat.
Tot aixó no deixa de ser normal, però aquí ve lo que més hem va sorprendre: jo guardava una fila de infants per entrar a un dels temuts exàmens, amb la consequent lentitut per allargar la agonia i per tant vaig quedar el darrer dins el pati i quan hem vaig fixar la fila de al.lots tenia un panet quasi sencer de CHORIZO enterra, mitja dotzena de gavines descarades es tiraren per veure quí s'enduia la xuia... jo mentres flipava, els nins observaven atònits i les gavines a menys de 3m se posaven les botes...
Una altra cosa curiosa que m'he fixat es que pràcticament totes, a excepció de 2 o 3, són adults ( adultots enormes si les veus aprop) pot ser que siguin zones preciades ( ara que tanquen son reus) on només hi entren els VIPS.

Salut!

Xavi:-)
A falta de grua, bó és xàtxero cendrós
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Ostres... ja em pensava que no arribariem a tant...

;-((

Crec que enguany serà un any terrible per les espècies que crien a Mallorca (conills, tortugues, perdius, ànneres, fotges...). Tendran a uns esbards enormes de gavines afamagades vigilant constantment cada pam quadrat de terreny... i els nostres amics que s'autoproclamen gestors inmaculats dels recursos naturals (llegiu escopeters-caçaderos) empraran tots aquests (i més) arguments per justificar el verí i l'escopetada fora temps.

Ja ho veig venir... es decretarà una jornada de salvament dels valors naturals de Mallorca i els guerrillers-de-calçons-de-pana sortiran a matar gavines tal com en Tarantín de Tarascón amb les gorres...

Ai, ai, ai... no m'agrada...

Pere
Respon