Pàgina 1 de 1

Especialistes en insectes, mirau aquest missatge.

Publicat: dl. maig 31, 2010 12:06 am
Autor: Joan Bibiloni
Està al forumplantes:

viewtopic.php?pid=7882#p7882

Moltes gràcies:

Joan Bibiloni

Publicat: dl. maig 31, 2010 6:36 pm
Autor: Xavi
És difícil de saber a ciència certa, però sembla el poll del baladre Aphis nerii. Es reconeix per ser groc amb els apèndixos negres.
També ataca altres plantes a part dels baladres.
Vàries espècies de pugons són molt semblants: el poll verd Myzus persicae; el poll verd del fonoll Aphis fabae, o el poll dels cítrics Aphis spiraecola. Esper haver-te ajudat.

Publicat: dl. maig 31, 2010 7:16 pm
Autor: Joan Bibiloni
Moltes gràcies, Xavi. Ara ja podré posar les fotos a la meva web amb els pugons ben identificats: Aphis nerii.

Salut: Joan

( Ja estàn posats a la Galería de Fitopatologíes.)

Publicat: dl. maig 31, 2010 9:29 pm
Autor: biel servera
Perdo, pero ja que hi som, tenc polls d0aquests o semblants per un parell de plantes: de verds als tarongers i altres arbres i de negres a les tomatigueres.
Coneixeu qualque remei biologic per eliminar-los? Els dels tarongers ja comencen a fer mascara.

Biel

Publicat: dt. juny 01, 2010 6:08 am
Autor: Joan Vicenç
No estic segur que els polls arribin a ser autènticament perjudicials per a les plantes o arbres que hostegen. Pens que la seva proliferació pot anar lligada a una gran vitalitat o crescuda de l'arbre que necessita posar-hi limitacions. Vaig comprovar l'any passat com, en el cas d'un magraner que havia quedat mascarat per complet de poll, sense fer-hi res se'n va sortir tot sol i va produir unes esplèndides magranes (si, no va canviar de fruit). En tot cas si no són molts d'arbres es pot realitzar una feina mecànica, manual d'eliminació del poll amb un pedaç banyat amb sabó. També és bona la ortiga, per això cal haver-ne guardada, senzillament es deixa l'ortiga en remull uns dies i després s'esquita o banya la planta o arbre. També existeixen insecticides "naturals", molt efectius són els fruits i potser fulles de la Melia acederach i la planta de la tabaquera. Si ets fumador, pitjor per tu, i guardes les llosques, fora filtre, les poses en aigua i banyes les fulles, eliminaràs el poll.

Jo intentaria tractar be els arbres, ben alimentats de compost, fems, escorces... cuidar la seva endofauna i deixar que se'n sàpiguen sortir tot sols.
Salut.

Publicat: dt. juny 01, 2010 5:47 pm
Autor: biel servera
Gracies

Publicat: dt. juny 01, 2010 10:31 pm
Autor: Alex
Hola Biel, a jo m'ha anat bé amb un llorer "esquitar" amb aigua teba ,amb 300 grms. de sabó fluix negre per cada 10 litres, que desferra el poll i la mascara i despres tornar a esquitar amb aigua clara.
Salut
Alex

Publicat: dj. juny 03, 2010 6:04 pm
Autor: biel servera
Ido gracies tambe.
Pens un poc com en Joan Vicenç que si el tema no es greu deixar-les fer una mica i la planta ja espavilara, pero es que n'hi ha un parell que fan pena de com estan. A n'aquests els esquitare a veure si reviscola una mica.

Salut