Pàgina 1 de 1
Algú sap que és aquest crustaci?insecte?
Publicat: dc. ago. 18, 2010 7:40 pm
Autor: Guiem
Publicat: dc. ago. 18, 2010 8:44 pm
Autor: Toni Muñoz
Uep Guiem,
sí, realment és un animalet bastant curiós. És un cadel, Gryllotalpa gryllotalpa, insecte excavador bastant freqüent a la zona de s'Albufera.
Salut
Toni
Publicat: dc. ago. 25, 2010 8:47 pm
Autor: Gerardo
En castellano se lo llama "alacrán cebollero" o "grillo topo". De hecho es del mismo orden que los grillos y los saltamontes, el de los ortópteros.
Publicat: dj. ago. 26, 2010 10:00 am
Autor: Xavi
Popularment es diu "cadell" i els pagesos l'odien perque buida ses patates. És omnívor i un autèntic excavador. Jo sempre el pos com exemple de convergència evolutiva, comparant-lo amb el talp (mamífer). Ambdós essent grups tan diferents i llunyants (insecte i mamífer) han arribat a la mateixa forma del còs. Fins i tot la superficie envellutada que les permet impermeabilitzar-se i no quedar aferrats entre el fang.
N'hi ha molts al prat de Sant Jordi i als canals d'albufera. Els mascles adults volen bé durant la nit i a vegades arriben a la llum dels fanals. Aquesta espècie també canta i sembla el cant del calàpet.