Fruit i flor de la fulla de trau(desconec el seu nom científic)

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
antonicladera
Member
Entrades: 19
Membre des de: dl. maig 17, 2010 9:06 pm

Fruit i flor de la fulla de trau(desconec el seu nom científic)

Entrada Autor: antonicladera »

S'altre dia vaig tenir l'oprtunitat de fotografiat aquesta flor que és rara de veure. Jo no havia tingut l'ocasió encara d'haver-la vista mai.
Diuen que només surt als exemplar molt adults d'aquesta planta d'interior. També he pogut sebre que el seu fruit és comestible, però que tarda 2 anys en madurar.... Toto això ho he extret de converses amb gent pagesa que en tenia....
Joan, si em pots completar un poc més s'informació...n'estaria agraït

Per sa meva part vos pas fotos d'aquest element. Fixau-vos que té una retirada llunyana a l'Arum italicum.....

Una abraçada des de Ciutadella

Imatge

Imatge
antonicladera l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. set. 26, 2010 10:16 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Joan Bibiloni
Member
Entrades: 493
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 9:36 pm
Contacta:

Entrada Autor: Joan Bibiloni »

Bon día, Toni:

Supòs que quan dius Joan et refereixes a en Joan Rita. Jo m´atreviré a contestar, ja que crec que la teva planta és una Monstera deliciosa de la família de les Araceae. Aquesta primavera passada vaig veure fruits madurs a la venda al famós mercat de Funchal de l´Illa de Madeira.

Aquí pots veure fruits d´una Monstera deliciosa dels jardíns de "Los Reales Alcazares de Sevilla".

Imatge

Imatge

Joan
Joan Bibiloni l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. set. 26, 2010 10:26 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
antonicladera
Member
Entrades: 19
Membre des de: dl. maig 17, 2010 9:06 pm

Entrada Autor: antonicladera »

Mira, Joan Bibiloni, era per a tu... però també estaria content si en Joan Rita em contestés.....
Gràcies per la resposta tan ràpida Joan.
salut
Avatar de l’usuari
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Entrada Autor: Rafel Mas »

Hola Antoni,
m'ha encantat aquest nom de fulla de trau, un trau pot ser al cap (una "brecha") i també el trau del botons dels calçons, be també se m'ocorre un altre trau però hi ha menors als fòrum, he, he, en tot cas un nom molt gràfic. M'encanta.

En fi, jo he provat el fruit de la monstera deliciosa, feia estona que hi anava endarrer. No record de qui era la planta, però i és a molt de corrals. Es veu que s'ha intentat comercialitzar fora del païssos tropicals però és complicat. L'has d'agafar ben madura, verda me sembla que es tòxica i si la proves te deixarà una llengua rasposa tot el dia. Idò això, si l'agafes ben madura, els hexàgons de la "pinya" boten tots sols i davall hi ha una polpa blanca amb una textura que recorda a la xirimoia. Realment jo el trob enredós ja que sembla que t'hagis de menjar hexàgon per hexàgon. Si n'estires un, surt com una punxa de polpa. Entre hexàgon i hexàgon hi ha unes pelletes negres que jo trob que amarguegen i piquen a la llengua. Ara be, el gust per mi és de lo més exòtic: una mescla entre pinya tropical, plàtan,...

De totes maneres s'ha d'anar alerta ja que jo vaig veure a un magatzem de plantes una monstera deliciosa que es venia amb l'etiqueta de no apta para el "consumo humano". Consti en acta que no vull que ningú s'intoxiqui per culpa meva, que cadascú faci el que trobi. Si cercau informació per internet veureu més detalls.

salut!
Respon