Bolet desconegut

Estudi i conservació de la flora de les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Gin
New member
Entrades: 2
Membre des de: dv. nov. 05, 2010 10:38 am

Bolet desconegut

Entrada Autor: Gin »

Salutacions a tothom des de Menorca
Vaig trobar aquest bolet i em pensava que era un sureny (Boletus aereus), però no ho és. No l’he pogut identificar entre els libres que tinc, i tampoc a internet.
Al que més es sembla dels coneguts és al Gyroporus cyanescens var. lacteus. Però no crec que ho sigui, ja que a internet he vist les fotos del tall de la carn i es torna molt blau, en canvi aquest, tan sols es torna una mica més fosc, amb tons blaus verdosos. I amb el temps, el color del tall desapareix i torna a ser blanquinós.
L’he trobar a alzinar mixta amb bruc, arbocer, i algun pi. En sol arenós.
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
del tall, la meitat de l'esquerra està fet abans. A la dreta acabat de fer
Imatge
l'exemplar de l'esquerra l'he partit i es pot veure el color que arriba a agafar


Gracies
Avatar de l’usuari
Guillem Mir
New member
Entrades: 2
Membre des de: dl. abr. 13, 2009 9:55 am

Entrada Autor: Guillem Mir »

Hola,

efectivament es tracta de Gyroporus cyanescens var. lacteus, una espècie força rara i que segons les meves dades, només hem recol.lectat en dues ocasions a Mallorca i sempre al mateix lloc. El que torni mes o menys blau, a vegades, depèn de factors ambientals, i de l´estat de la mostra, però totes les dades que donen em fan decantar per aquesta espècie. Seria interessant guardar un poc del bolet sec per guardar a herbari.

Gràcies
Guillem
Avatar de l’usuari
Gin
New member
Entrades: 2
Membre des de: dv. nov. 05, 2010 10:38 am

Entrada Autor: Gin »

Què puc fer amb els exemplars?
Els porto a algú d'aquí de Menorca que els pugui aprofitar? son agafats d'ahir però ja s'estan fent malbé ràpidament.
N'hi vaig trobar 2 en un lloc i 10 més a un centenar de metres. Els vaig trobar al terme municipal de Ciutadella.
Avatar de l’usuari
Guillem Mir
New member
Entrades: 2
Membre des de: dl. abr. 13, 2009 9:55 am

Entrada Autor: Guillem Mir »

posa els que trobis que estan millor dins la gelera. Els altres intenta fer làmines un poc fines i posa-les al forn a 40 graus no mes. Es posaran en contacte amb tu gent de Menorca perque li puguis donar mostra
Guillem
Respon