Pàgina 1 de 1
Bolets primavera-estiu
Publicat: dl. juny 06, 2011 11:43 pm
Autor: Alex
Sorpresa diumenge a la Comuna de Bunyola, concretament a Sa Coma Gran , una Rusula i els altres poden ser Collybia sp ?
Salut
Publicat: dl. juny 06, 2011 11:44 pm
Autor: Alex
Publicat: dc. juny 08, 2011 11:12 pm
Autor: Joan Carles Salom
Hola Alex.
Bones troballes
La Russula senes més dades la deixam com Russula sp.
La Collybia , actualment es més correcte dir Gymnopus, s'hauria de posar una gota de KOH sobre la cutícula. Si reacciona a verda Gymnopus pubipes, si no Gymnopus dryophilus.
Salutacions
Joan C. Salom
Publicat: dj. juny 09, 2011 9:09 pm
Autor: Alex
Gracies Joan Carles , si hi torn ja ho provarem, per cert avui m'ha semblat veure bolets a la cuneta de la autopista sortint de Palma a Inca despres de pasar Son Castelló.
Salut
Publicat: dc. ago. 03, 2011 10:08 pm
Autor: Joan Vicenç
No ho vaig pensar a comentar, a començaments de juliol vaig trobar el que em sembla, gairebé segur, una Amanita ovoidea. Increïblement olorosa.
Salut.
Publicat: dl. ago. 08, 2011 8:31 pm
Autor: Alex
Idó diumenge dia 7 d'agost, dues fortes (Russula delica) davall un pi al Pont dels Anglesos, al Parc Natural de S'Albufera.
Salut
Publicat: dl. ago. 08, 2011 11:42 pm
Autor: Joan Carles Salom
Hola Alex si havia pins i no alzines lo més segur és que fos Russula chloroides, espècie molt afí a la R. delica, es fàcil de diferenciar si a 1 exemplar li fas un tall tranversal de dalt a baix xapant-lo pel mig veuràs que les làmines són molt baixes i quasi s'ajunten amb la carn del capell, a més les làmines solen tenir tonalitats verdoses vora el peu. La R. delica també les pot presentar però les làmines són molt més altes i no tant deprimides.
Una abraçada
Joan C. Salom
Publicat: dt. ago. 09, 2011 4:01 pm
Autor: Naturalista - s'Albufera
Hola Joan Carles, Àlex i demés.
Us pas algunes imatges dels bolets de s'Albufera, les
Russula sp.
Joan Carles: no hi ha rastres de coloració verdosa vora el peu... però les làmines són baixes i relativament deprimides. La carn és dura, de textura grumosa i amb un sabor agradable: dolç i avellanat... N'assecaré un bocí i t'el guardaré perquè en pugis mirar les espores.
També hi ha una dèbil sortida de gírgola de poll
Agrocybe aegerita als voltants de Sa Roca
Una abraçada a tots
Pere
Publicat: dt. ago. 09, 2011 5:24 pm
Autor: Joan Carles Salom
Hola Pere
Per les fotos i amb aquestes làmines tant baixes les donaria momentàniament com a Russula chloroides fins que no miri les espores (hi ha una Russula delica var. puta con perdon!!! també similar) . Els reflexes verdosos (glaucs) es donen a les làmines sobretot vora el peu quan es gira el bolet amb el dits. Aquests reflexos es veuen bé amb la claror del dia o al sol, a vegades són molt tènues. No obstant la R. delica var. puta també les pot presentar. Per assegurar-nos caldrà mirar la mida de les espores amb els troços secs que m'has guardat
Una abraçada
Joan Carles Salom