Buprèstid, Alcantàritx pollencí

Estudi i conservació de la fauna vertebrada (no aus) a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Buprèstid, Alcantàritx pollencí

Entrada Autor: Rafel Mas »

Bones,
ahir una companya de la feina em va dur aquest buprèstid trobat a una teranyina a la zona de Pollença.
Es tracta d'una espècie coneguda com a Encanteri, Alcantàritx a Pollença.
Jo crec haver arribat al gènere Chrysodema, algú pot confirmar i identificar l'espècie? Algun detall més sobre la seva biologia, alimentació, abundància...?
gràcies

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Xavi
Member
Entrades: 583
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 11:08 am
Ubicació: a ca meva

Entrada Autor: Xavi »

Excel·lent document !!!
L'espècie és Eurythyrea micans (Fabricius, 1792)
Té una distribució Circunmediterrània occidental. Inconfusible per la seva preciosa coloració verda iridiscent amb tonalitats ataronjades als laterals. Part ventral de color verd lluent. Està associada a Eucaliptus, Ulmus, Populus i Salix. Crec que a Balears aquesta espècie és importada accidentalment mitjançant plantes. Les cites que jo tenc són concretes i esporàdiques: Citat de Mallorca (Fuente, 1930), col·lecció Jordà ( 2 ex. ), Valldemossa (Gayà com. pers. 2003). Pere Vicens (24/05/07) Sa Roca. 1 ex. Conservat a Colecció Parc Albufera, Nick Riddiford. I jo mateix vaig trobar èlitres sencers a Santa Maria (2008)
Per tant es confirma la seva presència a Balears. Record que en un altre tema d'aquest fòrum es va comentar que es trobaven també buprèstids verds no record a on.
P.D: el nom d'encanteri és per la Chalcophora mariana, tot i que és de la mateixa família.
Xavier Canyelles.

"Entomos & Malakos"
Avatar de l’usuari
Rafel Mas
Member
Entrades: 643
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 7:39 pm
Contacta:

Entrada Autor: Rafel Mas »

Ep, gràcies per la identificació d'aquest també.
Si t'interessa una localització més precisa li demanaré nom de la finca i tal.
molt interessant el que contes, entenc que són barrinadors també...?
Respon