porzana parva a s'albufera d'es grao

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
joan florit sans
Member
Entrades: 52
Membre des de: dt. abr. 06, 2010 10:41 am
Ubicació: maó, menorca
Contacta:

porzana parva a s'albufera d'es grao

Entrada Autor: joan florit sans »

fotografiats dos exemplars mascles i una femella a s'albufera d'es grao.
es la segona vegada que fotografio aquesta rarersa.... potser no comença a ser tan rar.
recordo que fa dos anys també es va veure a mallorca.
Avatar de l’usuari
joan florit sans
Member
Entrades: 52
Membre des de: dt. abr. 06, 2010 10:41 am
Ubicació: maó, menorca
Contacta:

Entrada Autor: joan florit sans »

no se que pasa pero mai em deixa emprar el marcador [img], no hi ha manera de pujar les fotos.
nomes enllaços a altres a altres webs.
potser no funciona amb picassa o em podeu donar algun consell?... ho faig tal com ho diu la ajuda al propi fòrum, pero la imatge no es mostra mai.
Avatar de l’usuari
Naturalista - s'Albufera
Member
Entrades: 131
Membre des de: dc. juny 11, 2008 8:53 am

Entrada Autor: Naturalista - s'Albufera »

Joan, si em passes la fotografia puc provar de penjar-la.

parc.albufera4@gmail.com

Alguna cosa deus fer equivocada, perquè jo també empro el Picassa i no tinc problemes.

Pere
Avatar de l’usuari
Naturalista - s'Albufera
Member
Entrades: 131
Membre des de: dc. juny 11, 2008 8:53 am

Entrada Autor: Naturalista - s'Albufera »

Hola Joan.

Imatge

Imatge

A mi em va be... Prova de canviar la qualitat de la fotografia (no més de 200 Kb)...

Enhorabona per les observacions.

Una abraçada.

Pere
Avatar de l’usuari
joan florit sans
Member
Entrades: 52
Membre des de: dt. abr. 06, 2010 10:41 am
Ubicació: maó, menorca
Contacta:

Entrada Autor: joan florit sans »

gràcies Pere.
já us penjaré alguna foto de l'exemplar femella. que n'es bastant diferent en quan a plomatge.
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Enhorabona Joan, quina preciositat!

Les 3 aus estaven a l'aguait den Biel? Avui horabaixa m'ha enviat un missatge un ornitòleg valencià que ha estat a l'Albufera des Grau i allà hi ha vist a plaer una femella de P.parva.

També una colla d'Aythya nyroca, no sé si la teniu controlada.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
joan florit sans
Member
Entrades: 52
Membre des de: dt. abr. 06, 2010 10:41 am
Ubicació: maó, menorca
Contacta:

Entrada Autor: joan florit sans »

siii.. estan alla desde fa un parell de dies que ja les havia fotografiades, pero aquest matí nomes he vist aquest mascle i sa femella. amb un rascló i 16 anas querquedula.
he fotografiat una cópula de podiceps cristatus que tenen el niu alla mateix i algunes gallinagos.
Avatar de l’usuari
Xavi Méndez
Member
Entrades: 22
Membre des de: dl. gen. 21, 2008 10:16 pm

Entrada Autor: Xavi Méndez »

Hola Maties,
Si que tenim controlats els rabassots menuts Aythya nyroca. De fet, ja fa dos anys que es veuen a l'estiu individus solitaris i fins hi tot alguna parella.
L'any passat vaig controlar durant tota la primavera i l'estiu una parella a s'Albufera i un individu a Son Saura del Nord.
El cas de la parella de s'albufera és molt sospitós. Vaig veure el festeig, la copula i fins i tot com el mascle entrava a dins la vegetació i la femella sortia al cap d'uns segons, per fer-se net i menjar durant uns vint/trenta minuts i tornar a entrar al mateix lloc. Tot això em fa sospitar que l'any passat van intentar criar a s'albufera, però no vaig ser capaç de veure els polls i al cap d'una setmana d'això que et dic, els vaig deixar de veure. És probable que hagués estat un intent de cria frustrat.
Aquest any tenim una parella controlada a s'albufera i un altre a Son Saura del Nord. L'idea és anar seguint-les a veure que trobem.
El cas dels anàtids nidificants a Menorca els darrers anys és molt interessant. Als darrers cinc anys han criat de forma accidental o continuada cinc noves espècies: Tadorna tadorna, Aythya ferina, Netta rufina, Anas strepera i Podiceps cristatus (tot i que aquest no és un anàtid). Al proper anuari ornitològic de les Balears podreu llegir un article que estem preparant amb més informació sobre aquestes i altres espècies noves com a nidificants a Menorca als darrers 15 anys.
Salutacions i gràcies per l'informació.
Xavier Méndez
Avatar de l’usuari
ASIO OTUS
Member
Entrades: 25
Membre des de: dv. des. 23, 2011 6:25 pm
Ubicació: Catalunya, Andalucía, (ESPAÑA)
Contacta:

Entrada Autor: ASIO OTUS »

es preciosa!
gerard90plum@hotmail.es

Espera un instante. Mira hacia el cielo. Sobrevuela:
LA LIBERTAD.
Avatar de l’usuari
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola a tots,

Aquesta darrers anys he seguit una mica, i amb molt d’interès, l'evolució d'aqueste noves aquàtiques nidificants a Menorca. Sempre he cregut que l'increment de les poblacions de s'Albufera de Mallorca ha pougt tenir influència en lo que està passant a Menorca amb Anas strepera, Netta rufina i Aythya ferina i el Salobrar de Campos en el cas de Tadorna tadorna.

En el cas de Podiceps cristatus, ja fa anys que no podia entendre perquè no niava a s'Albufera de Grau quant al continent ja era una espècie comú que nidificava a rompre en qualsevol embassament i en moltes zones humides. En aquest cas la colonització de s'Albufera de Mallorca i de la des Grau crec que s'ha produït a la vegada.

Bé, son disquisicions personals i m'agradaria saber que penseu de tot això.

Salut,

Jordi
Avatar de l’usuari
Xavi Méndez
Member
Entrades: 22
Membre des de: dl. gen. 21, 2008 10:16 pm

Entrada Autor: Xavi Méndez »

Hola Jordi,
Aquesta possibilitat que comentes per entendre l'irrupció com a reproductores els darrers anys d’anàtids a Menorca, també l'apunten alguns ornitòlegs menorquins. Es probable, com tu bé dius, que la proximitat i l'augment de les poblacions reproductores a s'albufera de Mallorca tinguin molt a veure. Tot i que aquesta afirmació és molt mala de demostrar, si que és una de les que tenen més pes.
Un factor que ha tingut molt a veure també, especialment pel que fa a s'albufera des Grau i no tant per altres zones humides de l’illa (Lluriac i Son Saura del Nord), i segons el punt de vista d'ornitòlegs menorquins, és la gestió de la salinitat de l'aigua. El fet de que s'albufera des Grau sigui molt més dolça que fa uns anys, crec que també pot ser important. L'augment del canyís Phragmites australis, per aquests factor, també pot haver ajudat a espècies com el soterí gros Podiceps cristatus, donat que les tres parelles de l'any passat van fer el niu a dins el canyissar.
Si no vaig errat, el soterí gros va començar a criar a Mallorca al 2002 i a Menorca no ho va fer fins el 2010, tot i que és possible que ho intentes el 2009. Així, l'arribada a Menorca és posterior a la de Mallorca.
Un altre aspecte que té que veure amb l'augment d'espècies aquàtiques reproductores a l'illa els darrers anys són les reintroduccións a Mallorca, segons la meva opinió. Tant en el cas de l'àneda de bec vermell Netta rufina com en el cas del gall faver Porphyrio porphyrio.
Jo penso que si que pot haver una relació entre l'irrupció puntual o l'assentament de poblacions reproductores d'aquàtiques a Menorca amb la situació particular de cada espècie a Mallorca. Però això tan sols és una opinió personal i d’altres ornitòlegs menorquins.
Salut
Xavier Méndez
Respon