sorpresa a Na Burguesa

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

sorpresa a Na Burguesa

Entrada Autor: pepsunyer »

Avui mentre intentava atreure amb el reclam un mascle de Sylvia cantillans a Na Burguesa (Calvià) m'ha cridat l'atenció aquesta caixa-niu, miraculosament conservada en una faixa tallafocs

Imatge

Deu fer un bon grapat d'anys que està penjada (potser més de 10, és un model de l'antic ICONA). I el més bo és que estava ocupada

Imatge

per ferrerico blau Cyanistes caeruleus, 6 preciosos pollets!! L'hàbitat és un pinar amb espès sotabosc d'arbocera, i poca alzina.
La cantillans ha comparegut, i també aquestes altres

Imatge

N'hi ha de mallorquines i de forasteres, però s'entenien la mar de bé.
Per cert, la feina de manteniment de pistes i faixes, molt bona.
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
Cristina
Member
Entrades: 150
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 1:41 pm
Ubicació: Port de Sóller
Contacta:

Entrada Autor: Cristina »

Ei Pep,
què bé!
Aquests devien tenir uns 9-10 dies possiblement.
Solen ser més viveretxos que els de P. major. En dos dies se posaran encara més macos.

La part de dalt del forat de la caixa rossegat de rata, no?

Cristina.
Avatar de l’usuari
toni soler
Member
Entrades: 227
Membre des de: dj. set. 17, 2009 1:03 pm

Entrada Autor: toni soler »

Hola Cristina, hola Pep.

Cristina sembla ser que efectivament aquesta caixa va ser ocupada per rates per que jo la vaig buidar fa dos estius i estaba plena fins el forat.

Per cert Pep, gracies per la cita de cantillans ,avui dematí "bimbo" gracies a tu. Un expert com tu en Sylvids,, hem podries dir si puc trovar conspicillata per

aquest redol?

Adeu.
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

Bones,
A mi me va donar la sensació que el forat estava romput per les vetes de la fusta. Les rates deixen marques inconfusibles alrededor de tot el forat.

Imatge

La conspicillata a Mallorca només era coneguda a Cúber. Dic era perquè jo fa uns anys que no la he detectat, anant a cercar-la amb reclam (enguany encara no hi he pujat). És possible que crii a qualsevol altra redol adequat, i a Na Burguesa n'hi ha a les parts més altes, més pelades (vol hàbitats oberts, semiàrids). Si hi vas sovint, fixa't-hi Toni, no és tan mala de detectar com la cantillans, precisament perquè està a espais oberts. Aquesta primavera a Na Burguesa hi he detectat totes les espècies forestals citades a Mallorca manco l'esparver. I no és espai natural protegit!
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Avatar de l’usuari
toni soler
Member
Entrades: 227
Membre des de: dj. set. 17, 2009 1:03 pm

Entrada Autor: toni soler »

Bones Pep i resta de forers.

Moltes gracies per la valuosa informació.

Es veritat que la serra de Na Burguesa gaudeix dúna gran diversitat ornitológica i de top tipus. Ahir quan vaig agafar el camí cap a la caixa niu vaig tenir el

privilegi de veure durant mes d´un minut un magnific exemplar de mart que anava marcant el seu territori per el limit del tallafocs de l´ibanat i mes després

hem vaig trovar amb una preciocitat de papallona de l´arbocera. L´Estiu pasat vaig trovar un niu de Falco pelegrinus i sovint he vist als Falco eleonorae caçant

cigales damunt el puig de bendinat.I tot aixó malgrat les cabres, els caçadors i a 10 minuts de Palma i Magalluf.......
Avatar de l’usuari
E. Amengual
Member
Entrades: 126
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 7:58 pm

Entrada Autor: E. Amengual »

pepsunyer ha escrit:La conspicillata a Mallorca només era coneguda a Cúber. Dic era perquè jo fa uns anys que no la he detectat, anant a cercar-la amb reclam (enguany encara no hi he pujat). És possible que crii a qualsevol altra redol adequat, i a Na Burguesa n'hi ha a les parts més altes, més pelades (vol hàbitats oberts, semiàrids). Si hi vas sovint, fixa't-hi Toni, no és tan mala de detectar com la cantillans, precisament perquè està a espais oberts. Aquesta primavera a Na Burguesa hi he detectat totes les espècies forestals citades a Mallorca manco l'esparver. I no és espai natural protegit!
Pep
Hola Pep i resta,
Un 'pajarero' anglès aparentment va trobar un mascle de conspicillata cantant a Cúber el cap de setmana passat. Tret de birdforum:

"At the weekend I had nice views of a singing male Moltoni's Warbler at Cuber Res. Walking round the res dam side first, the bird was almost at the far point before you turn back towards the car park, singing in scrub to the left of the path.

Far few birders seem to take the track up the valley from the far point, but this is highly recommended - half way along the valley before the path enters the woodland I had a singing male Spectacled Warbler among other nice birds."

Tal vegada enguany quant vagis allà la trobaràs.
Bona sort,
Edu
Avatar de l’usuari
pepsunyer
Member
Entrades: 292
Membre des de: ds. jul. 19, 2008 10:45 pm
Ubicació: Sineu

Entrada Autor: pepsunyer »

Idò no hi va haver sort. El divendres passat 8/06 hi vaig anar, i vaig fer el camí de la presa fins les cases al peu de Lofre. Només vaig detectar S.cantillans, abans de la presa.
Pep
The "balance of nature" does not exist and perhaps never has existed. C.S. Elton
Respon