Nova espècie nidificant per Menorca i Balears

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Xavi Méndez
Member
Entrades: 22
Membre des de: dl. gen. 21, 2008 10:16 pm

Nova espècie nidificant per Menorca i Balears

Entrada Autor: Xavi Méndez »

Bon dia a tothom,
Fa dos dies en Joan Florit i jo mateix vam poder observar els primers polls de rabassot menut Aythya nyroca que neixen a l'illa, i pel que tinc entès, a les Balears.
Com ja sabíeu alguns de voltros, ja fa dos anys que vaig darrera d'aquesta espècie. L'any passat vaig controlar un exemplar tota la primavera i l'estiu a Son Saura del Nord (Es Mercadal) i una parella a s'Albufera des Grau. D'aquests darrers vaig poder veure festeig, còpula i signes de territorialitat i tenir alguna cosa entre el jonc, però a mitjans de juny van desaparèixer i no vaig saber res més d'ells.
Enguany vam decidir seguir un poc la població de Son Saura del Nord (al voltant d'una dotzena a l'hivern i 3 o 4 parelles a la primavera - estiu), amb visites a la bassa cada deu dies més o menys. Vam poder veure també signes evidents de parelles establertes (3), i algun adult més. Però no va ser fins dimarts passat quan vam poder veure els dos primers polls. No sé penjar fotos i els hi he passat a n'en Manolo per a que ho faci ell.
Afegir també, que en aquesta bassa també cria l’agró roig Ardea purpurea, la qual cosa vam començar a sospitar l'any passat i aquest any l'hem acabada de confirmar, tractant-se de les primeres cites de cria per l'illa. Aquesta espècie al igual que el suís Ixobrychus minutus, el qual vam descobrir criant l'any passat per primer cop amb certesa a l'illa, eren dues espècies observades tot l'estiu i de les quals sempre es pensava que podrien estar criant a l'illa tot i que mai s'havia trobat cap evidencia.
Per acabar, dir que tant l'ànec de bec vermell Netta rufina com la griseta Anas strepera, continuen ampliant les seves poblacions i localitats de cria a l'illa.
Salutacions i bon estiu
Xavier Méndez
Avatar de l’usuari
Naturalista - s'Albufera
Member
Entrades: 131
Membre des de: dc. juny 11, 2008 8:53 am

Entrada Autor: Naturalista - s'Albufera »

Enhorabona...!!! Molt bones dades, que mostren una feina de seguiment ben feta.

Una abraçada des de Mallorca.

Pere
Avatar de l’usuari
Alex
Member
Entrades: 192
Membre des de: dt. gen. 08, 2008 11:07 pm

Entrada Autor: Alex »

Enhorabona, a Son Saura no varem poder veure els rabassots pero si una colla de galls favers.
Salut
Avatar de l’usuari
Oliver Martínez
Member
Entrades: 228
Membre des de: dc. gen. 09, 2008 7:24 pm
Ubicació: Eivissa
Contacta:

Entrada Autor: Oliver Martínez »

Molt bones dades Xavi. Felicitats per aquests seguiments tant eficaços. A Eivissa aquesta primavera també ens ha premiat amb varies primeres dades de cria d'espècies com Recurvirostra avosetta, Sturnus unicolor i Sturnus vulgaris i alguna més que podria caure.

salut
Ladran, amigo Sancho, luego cabalgamos.
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Enhorabona per totes aquestes troballes, i també pel bon estat de salut que pareix tenir Son Saura del Nord, que segueixi així!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Xavi Méndez
Member
Entrades: 22
Membre des de: dl. gen. 21, 2008 10:16 pm

Entrada Autor: Xavi Méndez »

Bon dia,
Vos pas uns enllaços per veure fotos de les dues noves espècies detectades aquest estiu criant a Menorca.
Gràcies Toni i Manolo per l'ajuda.

Imatge

Imatge

Salut i bon estiu
Xavi Méndez
Respon