Faisà i Perdiu

Un any observant aucells a Mallorca
Respon
Avatar de l’usuari
joem
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:04 pm
Ubicació: Palma (La Vileta)

Faisà i Perdiu

Entrada Autor: joem »

Bones,
Passats ja dos mesos de Gran Any, crec que la cosa esta siguent un exit i fent que la majoria ens movem molt mes (al menys jo) pero vull tractar un tema que veig que no esta resolt.

Hi ha un grup d'observadors que estan fent una espècie d'insubmisió pacifica a una norma amb la que molta gent, crec que la majoria, no va estar d'acord quan es va aplicar a "rajatabla" l'estatus de l'AOB. Es tracta de que no compten ni la perdiu ni el faisà, però malgrat això bastant gent sel's està apuntant als seus marcadors.

Jo no som ningu per llevar-li espècies a ningú, però crec que hauriem de jugar tots amb les mateixes regles i si tots pensem que la perdiu i el faisà han de comptar per que fa segles que viuen aqui, idò els hi comptem, però ho hauriem de decidir entre tots i potser l'unica forma es que els 43 participants votem i diguem el que pensem.

Jo penso que haurien de comptar i si el que cal es revisar l'estatus, ja hi haurà experts que ho decidiran, però el Big Year es un joc d'amics i si hem de fer aquest regat a l'estatus de l'AOB el podriem fer, per tant el meu vot, si finalment es fa una votació es perquè comptin.

El que tambe crec igualment es que el que surti d'aquest debat hauria de ser respectat, ja sigui anotar les 2 espècies o no anotar-les.

Salut i Big Year
Josep Manchado
jmanchado@gmail.com
Avatar de l’usuari
Gabriel
Member
Entrades: 347
Membre des de: dv. juny 05, 2009 4:50 pm
Ubicació: Calvià Poble
Contacta:

Entrada Autor: Gabriel »

Jo crec que aquestes especies haurien de comptar, especialment la perdiu, el faisà suposo que també...

El meu vot es a favor de comptabilitzar aquestes dues espècies.

S. Biel

Bon Gran Any!
GRUP D'ORNITOLOGIA DE CALVIÀ

www.goc-calvia.blogspot.com
Avatar de l’usuari
Pere Vicens
Member
Entrades: 696
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 4:01 pm
Ubicació: Inca

Entrada Autor: Pere Vicens »

Ep...! Bon dia...!!

Jo pens que la perdiu SI, però el faisà NO.

Crec que el faisà necessita necessàriament d'aus alliberades per poder sobreviure com a espècie a Mallorca, tal i com s'afirma al GOB, 2010. Atles dels aucells nidificants de Mallorca i Cabrera, 2003-2007, situació que la perdiu no manté.

Abans que el faisà, jo hi posaria altres que si crien sense problemes, com el memec Estrilda astrild, o la cotorra argentina Myiopsitta monachus.

Pere
Avatar de l’usuari
Cati
Member
Entrades: 454
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:57 pm
Contacta:

Entrada Autor: Cati »

Pens com en Pere.

PERDIU SI
FAISÀ NO

Salut!
Cati
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Jo també trob que perdiu Sí, faisà No.
Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Gabriel
Member
Entrades: 347
Membre des de: dv. juny 05, 2009 4:50 pm
Ubicació: Calvià Poble
Contacta:

Entrada Autor: Gabriel »

Be jo rectific el meu vot i pensant be, i clar mirant les dades que es te sobre el faisà a Mallorca, pens com Maties, Pere i Cati...

PERDIU SI
FAISÄ NO

S.Biel
GRUP D'ORNITOLOGIA DE CALVIÀ

www.goc-calvia.blogspot.com
Avatar de l’usuari
jordi muntaner
Member
Entrades: 523
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:08 pm

Entrada Autor: jordi muntaner »

Hola,

Jo, clarament, faisa sí, perdiu sí i cotorra argentina també sí.

Jordi
Avatar de l’usuari
jaume adrover
Member
Entrades: 308
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 3:57 pm

Entrada Autor: jaume adrover »

Hola

Avui al pinar de Ses Puntes, a s'Albufera, hi havia un adult d'Aquila chrysaetos. No he vist cap corretja ni anella.
Suposo que, com el faisà, tampoc hauria de contar al Gran any.

També hi havia un falcó de harris, (Parabuteo unicinctus) vora les cases, bastant ximple. Tampoc l'hi he vist cap corretja.

Molta querquedula encara ala depuradora.

salut

Jaume
La vit-ta é la que trabaha, el cuerpo é un bulto.
Respon