Taxes de canvi anual

Estudi i conservació dels aucells a les Illes Balears
Respon
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Taxes de canvi anual

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Bones, estic intentant averiguar com es calculen les taxes de canvi anual en poblacions d'aus, en el cas que m'ocupa agafant com a referència censos fets amb el SAC, i no me n'ensurt.

Algú em pot ajudar? Posar les dades d'una espècie determinada (en un transecte també determinat) sobre una gràfica, i d'aquí extreure la "línia de tendència" és molt fàcil, però com es fa per determinar la taxa de canvi anual?

En moltes gràfiques (agafant una espècie i un recorregut) apareixen anys que han quedat en blanc perquè el cens no es va fer, o bé el cens es va fer però el resultat va ser zero (zero aus censades durant aquell any i en aquell recorregut de l'espècie a analitzar), i en alguns casos (pocs) tots els anys tenen resultats positius (distints de zero). Es pot calcular la taxa de canvi en els 3 casos?

Help!
Maties Rebassa l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. maig 04, 2014 8:32 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Ep, crec que ho he trobat! He anat fent proves segons em dictava la lògica i he trobat la relació entre la línia de tendència (regressió lineal del tipus y= ax+b) i la taxa de canvi anual.

Bàsicament, la taxa de canvi anual m'ha sortit igual a 100a/c, on c és la suma a+b.

Si algú entèn més que jo d'aquests temes agrairé en tot cas la seva opinió.

Salut!
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Avatar de l’usuari
Nacho
Member
Entrades: 48
Membre des de: dg. feb. 23, 2014 12:19 am

Entrada Autor: Nacho »

Hola Maties:

No sé si con esto te voy a ayudar o no, porque tengo una ligera idea de lo que preguntas pero mis conocimientos de estadística y análisis de datos están oxidados.

Las Tasa de cambio es la pendiente de la recta de regresión y=ax + b, es decir "a" (cociente entre la covarianza y la varianza de y) es decir que es la cantidad que varia la variable "y" cuando "x" aumenta en una unidad.

Por si ayuda
Avatar de l’usuari
Maties Rebassa
Member
Entrades: 1030
Membre des de: dl. gen. 07, 2008 5:52 pm

Entrada Autor: Maties Rebassa »

Hola Nacho.

Sí, esto lo veo así, pero la variable "a" depende del valor inicial. Me explico, imagina una población de 100 aves que al año siguiente pasa a 98, y al otro 96. Su tasa de cambio es aproximadamente un -2%, no? Si sacas una gráfica verás que la fórmula de la regresión es y=-2x+102. Hasta aquí todo bien, pues a=-2.

Ahora prueba con otra tasa de cambio de un -2% pero en una población menor, digamos la mitad. Prueba con una población de 50 aves que al año siguiente ha bajado a 49 (pérdida de un 2% de efectivos) y al siguiente a 48. Su fórmula de regresión es y=-x+51. Si nos fiamos enteramente de la fórmula, la tasa de cambio (a) sería de un -1%, pero eso es erróneo, ya que debe ser de -2%.

Aquí fue donde me enroqué, hasta que probando con diferentes modelos llegué a la conclusión que "a" por si sólo no basta para determinar la tasa de cambio, si bien la tasa de cambio está determinada por esa variable a. Así fue como llegué a la fórmula que apunté, con tasa de cambio = 100a/c con c=a+b.

Si me equivoco corrígeme.

Saludos,
Amor, alenteix-te. El final mai és tan divertit com l'inici. Per favor, continua essent un infant en algun lloc del teu cor.
Original of the species, U2
Respon